Jūsų dėmesiui – Arnoldas Lukošius, „Tele2 Inovacijų biuro“ ekspertas dalinasi 7-iomis „Google“ atrinktomis populiariausių dovanų tendencijomis.
1. Išmanieji įrenginiai ir technologijos
Kaip rodo „Google Shopping Gift Guide“ paieškos duomenys, neregėtas aukštumas šiemet pasiekė darbui ir mokslams iš namų reikalingos įrangos paieškos.
Kompiuterių ekranų ir ausinių su mikrofonais, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, paieškų skaičius augo net 450 proc. Tuo tarpu planšetinių kompiuterių ieškojo 12 proc. dažniau nei pernai. Labiausiai šioje kategorijoje ieškota „iPad Air 4“.
Bendrai technologijų kategorijoje žmonės dažniau domėjosi naujausiais telefonais „iPhone 12“, „Google Pixel 5“, „Samsung Galaxy Note 20 Ultra“, „Google Pixel 4a“, „Samsung Galaxy Z Fold2“ bei išmaniaisiais laikrodžiais „Apple Watch Series 6“ ir „Samsung Galaxy Watch 3“.
2. Žaidimų konsolės, vaizdo žaidimai ir virtuali realybė
Tiek dėl naujų žaidimo konsolių išleidimo, tiek dėl karantino labai išaugo konsolių paieškos – jų šiemet buvo ieškoma 39 proc. daugiau nei pernykštį žiemos sezoną.
Įprastai vaizdo žaidimai daugiausiai vartotojų dėmesio sulaukia prieš žiemos šventes. Tačiau statistika rodo, kad didžiausias per pastaruosius penkerius metus susidomėjimas kompiuteriniais žaidimais šiemet pasiektas dar kovo mėnesį – paieškos išaugo 150 proc.
Žmonės domėjosi ir virtualios realybės akiniais – su jais susijusios paieškos augo 24 proc.
Daugiausiai šioje kategorijoje buvo ieškoma naujų „Playstation 5“ ir „Xbox Series X“ bei „Xbox Series S“ žaidimo konsolių.
3. Virtuvės reikmenys ir receptai.
Dėl pandemijos 2020 m. daugiau gaminome namuose – tai atsispindi ir paieškų duomenyse. Patiekalų receptų žmonės ieškojo du kartus daugiau nei pernai, kepinių idėjų paieškų skaičius paaugo 25 proc., o kepimo ir gaminimo indų paieškos – 34 proc.
Biurų persikėlimas į namus turėjo įtakos ir išaugusiam žmonių susidomėjimui kavos aparatais. Jų ieškota net 33 proc. dažniau nei šventiniu laikotarpiu pernai.
Dažniausiai ieškotos dovanos namams, remiantis „Google“: kavos aparatai, kepimo krosnelės, maisto plaktuvai, lentos užkandžiams, stiklainiai su dangteliais, gruzdintuvės, lėto virimo puodai.
4. Namų puošybos idėjos
Atsakingai namuose likę žmonės tvarkė ir dekoravo savo namų erdves. Daugelį interjero atnaujinimo ar renovacijos darbų jie atliko patys, dėl to „kaip pasidaryti“ (angl. „how-to“) tipo paieškos augo 22 proc. Rankų darbo prekių ir namų papuošimų paieškos augo panašiai – 24 proc.
Leidžiant laiką namuose, norisi šilumos ir jaukumo, todėl net 79 proc. augo stambaus mezgimo užklotų paieška.
Ieškomiausios prekės šioje kategorijoje: dirbtinės eglutės, lauko šildytuvai, LED girliandos, dulkių siurbliai - šluotos, kalėdiniai vainikai, personalizuotos kalėdinės kojinės, namų šildytuvai, dulkių siurbliai robotai, šilti pledai ir oro drėkintuvai.
5. Žaislai vaikams
Paieškos apie žaislus vaikams taip pat augo – jų užfiksuota 12 proc. daugiau nei praėjusiais metais tuo pačiu metu. Dėlionių paieškos augo 25, o stalo žaidimų –14 proc. Taip pat rekordiškai daug buvo ieškoma riedučių, riedlenčių ir knygų vaikams.
Populiariausi ir ieškomiausi žaislai buvo muzikinės lėlės, pliušiniai žaislai, įvairūs stalo žaidimai, lėlės ir jų namai, žaislinės Hario Poterio burtų lazdelės, mašinėlių garažai ir lego.
6. Sveikatingumo dovanos ir odos priežiūra
Sveikatingumas ir dėmesys sau karantino metu pasiekė piką. Paieškos „Google“ apie rūpinimąsi savimi pakilo net 250 proc. Dovanų krepšelių ir asmeninės priežiūros rinkinių paieškos augo 130 proc.
Daug susidomėjimo sulaukė ir odos priežiūros tema. Ji surinko 29 proc. daugiau paieškų nei praeitąmet. Panašu, kad bus dovanojama nemažai žvakių – jų paieškos augo 40 proc.
Tarp sveikatingumo dovanų dažniausiai buvo ieškoma grožio prekių, kvepalų, elektrinių dantų šepetėlių, plaukų džiovintuvų ir plaukų formavimo prietaisų.
7. Apranga ir įranga sportui namuose
Daugumos svetainės ir vėl virto sporto salėmis, tad augo informacijos, kaip mankštintis namuose, poreikis. Buitinių treniruočių paieškos, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, pakilo 85 proc. Sporto įrangos ir treniruoklių taip pat buvo ieškoma kaip niekad daug – susidomėjimas išaugo net 116 proc.
Kilimėlio sportui namuose paieškos paaugo 120 proc., o sportinės aprangos paieškos augo 23 proc. – tai pastarųjų penkerių metų rekordas.