Geriausias metų pasiūlymas! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti

300 proc. pabrangęs litis jau turi įtakos baterijų kainai

Augant paklausai, žaliavų tiekėjai nebespėja patenkinti poreikių. Tad, neišvengiamai kyla kaina. Elektromobiliai brangs.
baterijos
baterijos / 123RF.com nuotr.

Kinijos elektromobiliai artimiausiais mėnesiais gali gerokai pabrangti dėl akumuliatorių gamybai naudojamo ličio deficito. Benchmark Mineral Intelligence (BMI) kompanijos duomenimis,ličio karbonatas pabrango iki 28 600 dolerių už toną — daugiau nei 300 proc., lyginant su praėjusių metų rodikliais. Analitikai krizę sieja su pernelyg didele paklausa — paaiškėjo, kad pasaulio akumuliatorių pramonė nėra pasirengusi dabartiniams transporto elektrifikavimo tempams.

Kaip pažymi „Reuters“, BMI ataskaita prieštarauja populiarioms prognozėms, kad ličio jonų akumuliatoriai dėl statomų naujų fabrikų ir technologinio progreso pigs.

Iš pradžių nauda iš tiesų buvo — automobilių gamintojai ir tokie pramonės gigantai, kaip BYD ir CATL paklausą patenkindavo savo „gigafabrikais“. Tačiau elektromobilių gamintojų apetitą vartotojų pageidavimai ir ekonominiai stimulai greitai išaugino, todėl tiekėjai nebespėja išgauti reikiamo kiekio žaliavų akumuliatoriams.

„Žaliavos, ypač litis, brangsta ir tai dabar tiesiogiai veikia akumuliatorių kainą“, — pareiškė generalinis BMI direktorius Simonas Mooresas.

Elektromobilių akumuliatoriuose įprastai naudojamas ličio karbonatas ir ličio hidroksidas. Šios medžiagos jau pabrango 300 proc,, o įkandin jų ėmė brangti ir kiti komponentai. Nikelio sulfatas Kinijos rinkoje pabrango 30 proc. — iki 5 600 JAV dolerių už toną per pastaruosius 12 mėnesių. Situacija su kobalto hidroksidu — dar vienu populiaru baterijų komponentu — irgi ne geresnė: vidutiniškai jis pabrango daugiau nei 80 proc. ir dabar kainuoja 47 800 JAV dolerių už toną.

Dėl to artimiausiu metu baterijų su nikelio, kobalto ir mangano katodais kaina gali pakilti iki 115 JAV dolerių už toną — dabartinė yra 105 JAV dolerio už toną. Kaina nustatyta, remiantis Kinijos rinka, tačiau tai veikia ir kitas šalis — BMI manymu, tiekėjai iš Japonijos ir Pietų Korėjos paseks Kinijos kolegų pavyzdžiu ir savo produktus pabrangins atitinkamai.

„Gali būti, rinkai teks pasikeisti akumuliatorių baterijų brangimo periodu — tai yra naujas reiškinys šioje šakoje, kur tikimasis kasmetinio pigimo“, — pridūrė S.Mooresas.

Remiantis Rho Motion informacija, per pirmuosius septynis 2021 metų mėnesius elektromobilių pardavimai padidėjo 150 proc. — iš viso buvo parduota daugiau, nei 3 milijonai elektromobilių. Didžioji dalis teko Kinijai — KLR buvo parduota ~1,3 mln. automobilių. Analitikai prognozuoja, kad elektromobilių bus parduodama vis daugiau ir iki metų galo bus parduota bent 5,8 mln. elektra varomų mašinų. Kadangi šiuolaikinių elektromobilių brangiausia dalis yra akumuliatoriai, brangstantis litis gali tiesiogiai paveikti elektrinių modelių kainą ir galutiniams pirkėjui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trijų s galia – ne tik naujam „aš“, bet ir sveikoms akims!
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas