2022 03 27

6 maisto produktai, su kuriais ateityje gali tekti atsisveikinti

Pasaulinis atšilimas kelia didžiulę grėsmę mūsų planetai ir pasėliams, nes keičiasi specifinės sąlygos, kurių reikia žemės ūkiui klestėti. Ekstremalūs orų reiškiniai jau nusiaubė įvairius pasaulio regionus – nuo miškų gaisrų Šiaurės Amerikoje iki koralų išblukimo Didžiajame barjeriniame rife. Jei esamos sąlygos nesikeis, tikėtina, kad išnyks ir dalis mūsų mėgstamiausių maisto produktų.
Alkanas vaikas
Alkanas vaikas / 123RF.com nuotr.

Jungtinių Tautų Tarpvyriausybinė klimato kaitos komisija (IPCC) paskelbė ataskaitą, kurioje teigiama, kad pasaulio žemės ir vandens ištekliams gresia išnykimas dėl klimato kaitos. Ataskaitoje nurodoma, kad šie gamtos ištekliai naudojami beprecedenčiais tempais.

Pasėlių auginimui visame pasaulyje naudojamas dirvožemio viršutinis sluoksnis nyksta nuo 10 iki 100 kartų greičiau, nei reikia jam atkurti. Tokia dirvožemio erozija didina pasėlių nuostolius, o tai dar labiau veikia skirtingų maisto rūšių išnykimą.

Štai kokie maisto produktai greičiausiai išnyks, jei klimato kaita nebus sukontroliuota.

Bananai

Bananai auginami 120 tropinių šalių visame pasaulyje. Daugiausia jų išauginama Pietų Amerikoje, Azijoje ir Afrikoje. Dėl aukštos temperatūros, kurią lemia klimato kaita, tokiose šalyse, kaip Ekvadoras ir Hondūras, užauginama daugiau derliaus.

Tačiau bananų auginimo srityje pirmaujančiose šalyse, pavyzdžiui, Indijoje, Dramblio Kaulo Krante ir Brazilijoje, derlius sumažėjo.

Fotolia nuotr./Bananai
Fotolia nuotr./Bananai

Jau XX a. bananų pasėliams grėsmę kėlė Panamos ir juodosios sigatokos ligos – grybelis. Dėl jo augalas nebegali sugerti drėgmės ir maistingų medžiagų, tad galiausiai žūsta nuo dehidratacijos, o grybelio užterštoje dirvoje ilgus metus negalima nieko auginti, rašo „Massive Science“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis