Šis skaičius viršija bendrą visų apklaustų šalių vidurkį. Net jei didžioji dauguma lietuvių tualete skaito arba klauso naujienas (45 proc.), retas susimąsto apie internete slypinčius pavojus ir programišių kuriamas pinkles paviešinti telefone turimą arba naršomą informaciją, teigiama pranešime spaudai.
„Iš visų apklaustų šalių skaičiai rodo, kad lietuviams telefonas tualete yra svarbus, ypatingai naujienų skaitymui ar klausymui. Tai patvirtina ir prieš tai mūsų įmonės atliktas tyrimas, parodęs, jog lietuviai internete praleidžia daugiau nei 25 metus, o tai yra trečdalis jų gyvenimo“, – teigia Justina Tamulevičiūtė, NordVPN saugumo internete ekspertė.
„Nepaisant to, kad dauguma žmonių įvardina mobiliuosius kaip įrenginius, labiausiai sekančius jų virtualius veiksmus, lietuviai vis dar nėra išsiugdę gerų įpročių savo skaitmeninio gyvenimo saugumui užtikrinti“, – prideda Justina.
Naujienų skaitymas ir naršymas socialinėse medijose — populiariausios lietuvių veiklos tualete
Dauguma lietuvių pripažįsta, jog didžioji dalis jų laiko tualete su telefonu rankose yra praleidžiama naujienų skaitymui ar klausymui (45 proc.), šioje kategorijoje lietuviai nusileidžia tik vokiečiams, kurių pusė apklaustųjų renkasi būtent šį užsiėmimą. Atlikinėdami gamtinius reikalus, lietuviai taip pat mėgsta naršyti socialiniuose tinkluose (37 proc.), žaisti žaidimus (28 proc.) bei skambinti arba susirašinėti su bičiuliais (25 proc.).
Tarp kitų veiklų, lietuviai yra taipogi aktyvūs tikrinant darbinį el. paštą arba darbui skirtus įrankius, tokius kaip „Slack“ ar „Microsoft Teams“ (24 proc.). Jie taip pat žiūri video klipus, filmus ar televizijos programas (15 proc.).
„Nenustebino, kad didelė dalis lietuvių laiko tualete yra praleidžiama naršant socialinėse medijose. Mūsų prieš tai darytas tyrimas parodė, jog būtent ši veikla jų tarpe yra populiariausias užsiėmimas internete, užimantis 9 valandas per savaitę lietuvių gyvenimo. Socialinių medijų kanalai, internetinių paslaugų tiekėjai, trečiųjų šalių organizacijos, įvairios svetainės ir kitos institucijos reguliariai seka ir renka vartotojų asmeninę informaciją bei naršymo įpročius, kurie vėliau gali būti parduodami rinkodaros ir kitais tikslais“, priduria Justina Tamulevičiūtė.
Apklausą atliko „Cint“ įmonė 2022 metų sausio 25-vasario 3 dienomis pagal „NordVPN“ užsakymą. Tyrimo tikslinė grupė buvo Prancūzijos, Amerikos, Jungtinės Karalystės, Kanados, Australijos, Vokietijos, Ispanijos, Nyderlandų, Lenkijos ir Lietuvos pilnamečiai (18+), naudojantys internetą (išimtis Lietuvoje – jos tikslinės grupės amžius buvo 18-74 m.). Kvotos buvo išdalintos pagal amžių, lytį ir gyvenamąją vietą. Iš viso buvo apklausta 9800 žmonių (kiekvienoje šalyje po 1000, išskyrus Ispaniją, kurioje buvo apklausti 800 žmonių)