Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Airbus“ patentuoja naujovišką lėktuvo formą – „skraidantį riestainį“

Airbus ateities orlaivių dizainas mažai primena įprastinius orlaivius ir atrodo it nužengęs iš šeštojo dešimtmečio mokslinės fantastikos komikso. Jei Europos oro erdvės ir gynybos grupės patento paraiška bus įgyvendinta, būsimi keleiviai diržus galės užsisegti salonuose, primenančiuose milžiniškus riestainius – arba skraidančias lėkštes.
„Airbus A350-900“
„Airbus A350-900“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

NSO primenanti forma sprendžia orlaivių dizaineriams kylančias problemas. Cilindrinė forma gerai tinka korpusų, kuriuose didelis slėgis, išlaikymui, bet dėl to paties didžiulio slėgio cilindro priekyje ir gale reikia naudoti stiprias, sunkias struktūras.

„Skraidantis riestainis”, yra radikaliausias orlaivio struktūros pakeitimas

„Šio išradimo tikslas ir yra surasti paprastą, ekonomišką ir efektyvų šių problemų sprendimą, ar bent jau iš dalies įveikti trūkumus,” –  rašoma paraiškoje.

Idėja nebus įgyvendinama nedelsiant, tačiau „Airbus“ mano, kad dizainą reikėtų dėl visa ko apsaugoti – kaip ir kitas 6 tūkst. idėjų. 

Kitos keistos ir futuristinės kompanijos patentuotos idėjos yra ekonominės klasės sėdynės stovintiems keleiviams, panašios į dviračio sėdynes; virtualios realybės šalmai pramogų teikimui skrydžio metu; ir labiausiai neraminanti – belangė pilotų kabina.

Airbus nuotr./Naujas „Airbus“ lėktuvo konceptas
Airbus nuotr./Naujas „Airbus“ lėktuvo konceptas

Tačiau „skraidantis riestainis”, yra radikaliausias orlaivio struktūros pakeitimas. „Paprastas ir efektyvus” sprendimas reiškia, kad skrydžio metu keleiviai ne tik gautų maistą iš lenktomis lentynomis važiuojančių vežimėlių, bet ir išmoktų visiškai naujo įsilaipinimo. Patente pateikiamos iliustracijos rodo keleivius, žengiančius į orlaivį per riestainio vidurio skylėje esančias duris.

Toks dizainas atitinka kai kurių orlaivių kompanijų koncepcijas, sukurtas, siekinat didesnio kuro efektyvumo. Chrisas Lorence'as, „GE Aviation“, „General Electric“ oro variklių padalinio vyriausiasis vadybininkas, sakė, kad toks dizainas gali būti aerodinamiškesnis nei tradicinis. „Taip sumažinamas bendras sudeginamo kuro kiekis,” - sako jis.

Loren Thompson, Virdžinijoje įsikūrusio Lexingtono instituto, gaunančio finansavimą iš „Airbus“ konkurento „Boeing“, analitikas, išreiškė skepsį, kurį gali justi daug būsimų keleivių. „Nesu matęs nieko panašaus sunkesnėse už orą sistemose,“ sakė jis, ir prilygino orlaivį kosminiam laivui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos