Apklausa: gyventojai norėtų greitesnio pašto, bet už tai daugiau nemokėtų

Gyventojai norėtų greitesnių pašto paslaugų, tačiau už tai daugiau mokėti nesutiktų, rodo Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) užsakymu atlikta apklausa.
„Lietuvos paštas“ pristatė naują prekės ženklą
„Lietuvos paštas“ pristatė naują prekės ženklą / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Didžioji dalis apklaustųjų mano, kad laiškas ir siuntinys Lietuvoje turi būti pristatomi per dvi dienas, į Europos Sąjungos šalis – per 5 dienas. Tačiau už greitesnį jų pristatymą daugiau sutiktų mokėti tik 26 proc. apklaustųjų, o pusė (50 proc.) nesutiktų, pranešė RRT.

Daugiau nei pusė (58 proc.) apklaustųjų nurodė, kad pašto skyrius turėtų veikti 5 darbo dienas per savaitę.

„Tačiau tik 8 proc. apklaustųjų sutiktų mokėti daugiau už pašto paslaugą, tam, kad pašto skyrius ar juos aptarnaujantis mobilus laiškininkas dirbtų daugiau darbo dienų per savaitę ar ilgesnėmis darbo valandomis. Tuo metu daugiau nei du trečdaliai (66 proc.) nurodė, kad daugiau mokėti nesutiktų“, – pranešime sakė RRT Geležinkelių ir pašto reguliavimo grupės vadovė Rita Liuokaitytė.

Be to, didžioji dalis apklaustųjų (65 proc.) nesutiktų mokėti daugiau už paslaugą, jei, pavyzdžiui, paštomatas, būtų arčiau namų (iki vieno kilometro atstumu).

Kaip svarbiausius kriterijus siunčiant siuntą gyventojai nurodė kuo mažesnę kainą (50 proc.), jos saugumą (30 proc.) ir siuntimo laiką (20 proc.).

„Tik 17 proc., jaunesni (18-35 metų amžiaus) apklaustieji ir kaimiškųjų vietovių gyventojai dažniau nurodė, kad sutiktų mokėti už pašto paslaugas daugiau, jei pašto paslaugos teikimo vieta būtų arčiau namų“, – sakė R. Liuokaitytė.

62 proc. respondentų teigė, kad dažniausiai pristatyti siuntas renkasi į paštomatus, 16 proc. – į pašto skyrius.

Dažniausiai jie naudojosi Lietuvos pašto (54 proc.) ir „Omniva LT“ (48 proc.) paslaugomis.

RRT užsakymu apklausą 2023 metų gruodį atliko rinkos ir visuomenės nuomonės tyrimų kompanija „Spinter tyrimai“. Apklausa vyko visose Lietuvos savivaldybėse, apklausta tūkstantis respondentų. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis