Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Apple“ fenomenas: kol „Windows“ kompiuterių pardavimai smunka, „Mac“ kompiuterių prekyba einasi kaip iš pypkės

Jau ne pirmi metai rinkos analitikai ir gamintojai skelbia, kad asmeninių kompiuterių pardavimai mažėja, o šioje rinkoje dirbančios kompanijos turi dėti vis daugiau pastangų, norėdamos nepatirti nuostolių. Aštrėjanti konkurencija savaime skatina ir kompiuterių kainų pokyčius. Tačiau panašu, jog šie rinkos dėsniai visiškai neveikia „Apple“ gaminamų kompiuterių produkcijos: kompanijos nešiojami kompiuteriai „Mac“ išlaikė beveik stabilias pardavimų apimtis, nors jų kaina keitėsi labai nežymiai ir visada buvo bent šiek tiek aukštesnė nei konkurentų su „Windows“ operacine sistema.
„MacBook Air“ kompiuteris
„MacBook Air“ kompiuteris / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Anksčiau analitikai  prognozavo, jog populiarėjant planšetiniams kompiuteriams, o ypač „iPad“, kurio kaina yra mažesnė nei nešiojamų kompiuterių „Mac“, „Apple“ privalės sumažinti „Mac“ kainas, arba susitaikyti su gerokai mažesniais pardavimais ir tuo pačiu, mažesniu pelnu iš šio segmento.

Prognozės atrodė logiškos – pavyzdžiui, „iPad“ kainuoja nuo 1000 Lt iki 2100 Lt, o pigiausių „Mac“ kompiuterių „Mac mini“ kaina prasideda nuo 2200 litų. Ką jau kalbėti apie „MacBook Pro“, kurie kainuoja nuo 4200 Lt iki 6300 Lt ar „MacBook Air“, kainuojančius nuo 3500 Lt iki 4600 litų. Ir kitų „Mac“ serijos kompiuterių kaina gerokai didesnė už „iPad“, tad analitikai visai pagrįstai tikėjosi arba kainų mažėjimo, arba mažesnio pelno iš prekybos „Mac“ kompiuteriais.

Anksčiau analitikai  prognozavo, jog populiarėjant planšetiniams kompiuteriams, o ypač „iPad“, „Apple“ privalės sumažinti „Mac“ kainas.

Kalbėdamas apie praėjusius metus ir prisimindamas šias prognozes, kompanijos „Needham & Company“ analitikas Charlie Wolfas pabrėžė, jog vidutinė „Apple“ nešiojamų kompiuterių „Mac“ kaina išliko beveik nepakitusi per pastaruosius kelerius metus. Nežiūrint to, nešiojamų kompiuterių „Mac“ pardavimų pelnas išliko stabilus, nors visi kiti gamintojai pripažino, jog asmeninių kompiuterių rinka gerokai traukiasi ir pelnas iš šio segmento sistemingai mažėja.

Logiška manyti, jog „Mac“ kompiuteriai ne tik nepraranda gerbėjų, bet ir atranda naujų iš buvusių „Windows“ sistemos naudotojų.

Tiesa, analizuojami pelno pokyčius matysime, jog per ketvirčius jis nėra stabilus. Pasak Charlio Wolfo, pernai metų sausis, pagal „Mac“ pardavimų sugeneruotą pelną, „Apple“ kompanijai buvo vienintelis prastas mėnuo. Tuomet po labai ilgos pertraukos, nešiojamų kompiuterių pardavimų pajamos pradėjo mažėti. Šis laikotarpis truko labai trumpai ir jau po kelių mėnesių „Apple“ tęsė dominavimą prieš „Windows“ operacinę sistemą naudojančius kompiuterius.

Analizuojant jau pačios kompanijos pateikiamus konkrečius pardavimų duomenis matyti, jog po šio ne visai sėkmingo laikotarpio „Mac“ platformos 2013-ų metų pabaigoje pardavimai ne tik nebemažėjo, bet ir pasiekė rekordinį lygį – iš viso buvo parduota net 4,8 mln. nešiojamų kompiuterių. Palyginimui, 2012-ais metais šventiniu laikotarpiu jų buvo parduota 4,1 milijonai.

Tyrinėjant prekybos rezultatus pagal ketvirčius, matyti, jog „Mac“ kompiuterių pardavimų pelnas ne tik nemažėjo, bet ir didėjo per paskutiniuosius 30 iš 31 metų ketvirčių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos