Apsipirkimas socialiniuose tinkluose: naujos funkcijos ir galimybė pasimatuoti prekes

Pandemijos situacija koregavo vartotojų apsipirkimo įpročius – vis daugiau daiktų įsigyjama ne tik internetinėse parduotuvėse, tačiau sparčiai populiarėja ir dar vienas pardavimų kanalas – socialiniai tinklai.
Apsipirkimas internetu
Apsipirkimas internetu / 123RF.com nuotr.

Rinkos tyrimų įmonės „Insider Intelligence“ duomenimis, 2021 m. apie 50 proc. JAV gyventojų socialiniuose tinkluose nusipirko bent vieną daiktą. Virtualaus apsipirkimo galimybės tobulėja, o vartotojams tai užtikrina personalizuotą ir inovatyvų būdą pasimatuoti bei įsigyti prekes neišeinant iš namų.

Arnoldas Lukošius, „Tele2 Inovacijų biuro“ ekspertas pranešime spaudai dalinasi naujausiomis socialinių tinklų komercijos galimybėmis ir funkcijomis patogesniam apsipirkimui.

„Snapchat“

„Snapchat“ programėlėje naujausios technologijos garantuoja įdomią ir inovatyvią patirtį pirkėjams. Aplikacija pernai patobulino kompiuterinės regos pagrindu veikiantį produktą „Scan“, kuris leidžia naudotojams nuskaityti daiktą telefono kamera ir sužinoti daugiau informacijos apie jį. Visai neseniai programėlėje pristatyti ir papildytos realybės atnaujinimai – aplikacijos naudotojai gali realiuoju laiku matyti informaciją apie gaminį (kainą, spalvą ar jo įsigijimo būdus), kartu su gamintojo aprašymu ir unikaliomis nuorodomis.

Taip pat aplikacijos technologijos leidžia pasimatuoti prekes išmaniajame telefone. Tai reiškia, kad apsiperkant papildytoje realybėje vartotojai gali braukti pirštu ir gestais judėti per įvairias produktų parinktis bei stebėti, kaip makiažas, drabužiai, papuošalai ir aksesuarai atrodytų ant jų pačių. Ši funkcija pasitarnauja tiek prekybininkams, kurie neturi fizinių parduotuvių, tiek ir pirkėjams, kurie gali išbandyti daiktus prieš juos nusiperkant. Remiantis „Snap“ pateiktais duomenimis, pirmieji apsipirkimai papildytoje realybėje lėmė 2,4 karto didesnį vartotojų norą pirkti ir 14 proc. didesnį pardavimų augimą.

„Facebook“ („Meta“)

Pandemijos pradžioje pristatyta „Facebook Shops“ parduotuvė suteikė galimybę vartotojams ne tik naršyti, bet ir pirkti prekes socialiniame tinkle. Dabar kiekvieną mėnesį čia apsilanko daugiau nei 300 mln. virtualių parduotuvių lankytojų, o rinktis tikrai yra iš ko – unikalių apsipirkimo vietų yra net 1,2 mln.

Ši prekybos vieta leidžia vartotojams bendrauti su pardavėjais realiuoju laiku ar net įsigyti daiktus tiesioginės transliacijos metu. Apsipirkimo technologijos čia nuolat tobulinamos, pernai pristatyti nauji įrankiai, pagerinantys virtualios prekybos patirtį programėlėje. „Shops in Groups“ (Liet. „Apsipirkimas grupėse“) leidžia grupių administratoriams sukurti internetinę parduotuvę susietame „Facebook“ puslapyje ir nuspręsti, kam bus skiriamos surinktos lėšos. Pavyzdžiui, gyvūnų mylėtojų grupė pinigus gali skirti gamtos ir gyvūnų apsaugos organizacijoms ar kitam kilniam tikslui.

„Product Reccomendations“ (Liet. „Produktų rekomendacijos“) ir „Top Product Mentions“ (Liet. „Dažniausiai minimi produktai“) naujos funkcijos padeda pirkėjams lengviau atrasti patinkančias prekes, kadangi išryškina produktus, kuriuos rekomenduoja jūsų grupių nariai. „Facebook“ jau ne vienerius metus turi „Live Shopping“ (Liet. „Tiesioginis apsipirkimas“) funkciją, tačiau dabar ji leidžia nuomonės formuotojams ir prekės ženklams kartu atlikti tiesiogines transliacijas abiejuose puslapiuose ir taip lengviau pasiekti auditoriją.

„Instagram“

„Instagram“ virtuali prekybos platforma „Instagram Shop“ suteikia galimybę vartotojams įsigyti prekę programėlėje arba sutrumpina apsipirkimo laiką, nukreipdama tiesiai į reikiamą elektroninę parduotuvę. Šioje skiltyje pateikiama išsami informacija apie kūrėjus, jų gaminius ir klientų atsiliepimus, vartotojai čia gali atrasti dar nematytus prekės ženklus ar pridėti prekes į pageidavimų sąrašą.

123RF.com nuotr./Apsipirkimas
123RF.com nuotr./Apsipirkimas

„Instagram“ apsipirkimo skiltyje pradėta naudoti ir papildytos realybės („Augmented reality AR“) technologija, kurioje veikiantys filtrai leidžia vartotojams pasižiūrėti, kaip tam tikri makiažo produktai atrodo ant jų. Praėjusiais metais „Instagram“ pristatė dar vieną apsipirkimui naudingą funkciją – „Shopping in Reels“ (Liet. „Apsipirkimas trumpuose vaizdo įrašuose“), kuri užtikrina galimybę pardavėjams žymėti prekes „Reels“ vaizdo įrašuose.

Platformos kūrėjai tikina, kad nuolat tobulina prekybos platformą ir šiemet išbandys naują vaizdinę paiešką, paremtą dirbtiniu intelektu. Ji padės vartotojams rasti panašius produktus, kuriuos jie mato socialiniame tinkle (bakstelėjus norimą suknelę bus galima matyti jos pasirinkimus ir kainas), o tai užtikrins itin paprastą ir greitą apsipirkimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų