Iš tiesų naudotų lėktuvų rinka yra labai gyva. Ją skatina ir patys lėktuvų gamintojai, kurie iš naudotų lėktuvų pardavimų beveik nieko neuždirba. Jiems tiesiog norisi, kad naujose rinkose būtų naudojami jų lėktuvai. Tai padidina tikimybę, kad su tam tikru tipu susipažinusios oro linijos ateityje pirks tokius pat tik naujus orlaivius. Žinoma, naudoto lėktuvo kaina priklauso nuo jo būklės, tipo ir paskirties, tačiau šįkart pažvelkime tik į „Boeing 747“ ir tik į tuos, kurie yra labai seni.
Vienas 1992 metais pagamintas „Boeing 747“ su 347 vietomis keleiviams šiuo metu yra parduodamas už 16 milijonų dolerių. Šis lėktuvas, žinoma, dar gali skraidyti ir tikriausiai skraidys, jei tik ką nors šis pasiūlymas sudomins. O sudominti turėtų, nes kaina iš tiesų yra maža.
Problema ta, kad šio lėktuvo važiuoklę reikia tvarkyti iš esmės, o ir kitoms dalims reikia nemažai dėmesio. Sutvarkyti šį „Boeing 747“ iki eksploatacijai tinkamos būklės kainuos dar kelis milijonus.
2016 metais vienas „Boeing 747“ buvo parduodamas už 777 tūkstančius eurų. Šis „Virgin Atlantic“ oro linijoms priklausęs lėktuvas jau nebuvo tinkamas skraidyti, tačiau turėjo visas savo dalis.
Milžiniškas lėktuvas, kaip buvo manoma, turėjo atsidurti muziejuje, tačiau greičiausiai nukeliavo ten, kur gyvenimą užbaigia dauguma lainerių – į lėktuvų laužyną, kur jie yra išardomi ir perdirbami.
Taigi, už savo „Boeing 747“ sumokėtumėte nuo 700 tūkstančių iki poros dešimčių milijonų eurų, priklausomai nuo to, kokia būtų jo būklė. Tačiau ir tai dar nebūtų išlaidų pabaiga. Tuomet šį lėktuvą kažkaip reikėtų transportuoti.
„Boeing 747“ sparnų mojis siekia 59-68 metrus, o svoris – daugiau nei 170 tonų. Net pašalinus sparnus lėktuvas vis tiek bus negabaritinis krovinys. Taigi, vilčių kada nors kieme pasistatyti svečių namelį „Boeing 747“ yra visai nedaug, nebent jis paskutinį skrydį atliktų būtent link jūsų namų.