Arnoldas Lukošius, „Tele2 Inovacijų biuro“ ekspertas, pasidalino strateginiais „Facebook“ planais socialiniam tinklui „Instagram“.
Labai trumpa „Instagram“ funkcijų istorija
Pokyčiai socialiniame tinkle „Instagram“ – ne naujiena. Per kiek daugiau nei dešimtmetį jo vartotojai buvo ne vienos reikšmingos funkcijos atsiradimo liudininkais ir testuotojais. Prasidėjo viskas labai paprastai, nuo galimybės publikuoti nuotraukas, stebėti kitų vartotojų įrašus ir juos komentuoti. Po trejų metų čia atsirado galimybė įkelti ir trumpus vaizdo įrašus.
„Instagram Stories“ (liet. „Instagram“ istorijos), 24 val. matomi vartotojo istorijos įrašai, dabar mums atrodo neatsiejamas šios platformos elementas. Įdiegtas jis 2016 m. ir, beje, neatsitiktinai. Tuo metu kaip tik populiarėjo socialinis tinklas „Snapchat“, siūlęs labai panašaus formato turinį.
„Instagram Stories“ ne tik padėjo išsaugoti jaunosios auditorijos dalį, bet ir ją dar labiau išplėsti. Tais pačiais metais startavo ir „Instagram Live“ – pirmasis platformos žingsnis į tiesioginių transliacijų pasaulį. 2018 m. pristatyta IGTV – „Instagram“ vaizdo platforma. Taigi, nors socialinis tinklas savo veiklą pradėjo nuo statinių nuotraukų, akivaizdu, jog jis pamažu ir užtikrintai tampa vaizdo įrašų platforma.
Kaip vyks „Instagram“ TikTokizacija?
Visų pirma, planuojama gana daug eksperimentuoti su rekomendacijų sistema. Savo naujienų srautuose turėtume matyti vis daugiau turinio iš paskyrų, kurių nesekame, bet – bent jau algoritmo įsitikinimu – potencialiai galėtume mėgti.
Šio atnaujinimo testavimas jau prasidėjo. Viena įdomesnių jo funkcijų – temos. Vartotojai galės pasufleruoti, kokio pobūdžio turinio norėtų matyti daugiau, o kokio – mažiau. Galima sakyti, kad tai „Instagram“ bandymas pasivyti „TikTok“, kuris kaip tik ir garsėja savo rekomendacijų sistema bei algoritmu, stebėtinai puikiai prisitaikančiu prie žmogaus interesų.
Kitą naujieną bendrovė apibūdina gana aptakiai, bet panašu, kad „Instagram“ tobulins patį vaizdo įrašų formatą, siekdamas jį padaryti dar geriau pritaikytą mobiliajai aplinkai. Ką būtent tai reiškia, turėtume pamatyti jau pakankamai greitai.
Daugiau dėmesio kūrėjams
Išskirtos ir dar dvi sritys, kuriose „Instagram“ netrukus turėtų išgyventi reikšmingas permainas. Pirmoji iš jų – žinutės. Per pastaruosius penkerius metus gana pastebimai pasikeitė mūsų bendravimo internete įpročiai, todėl platforma neišvengiamai turi prisitaikyti prie šių permainų. Kas būtent turima omenyje, ne visiškai aišku. Tačiau, ko gero, galime tikėtis daugiau funkcionalumo siunčiant garsinius ar vaizdo pranešimus grupiniuose susirašinėjimuose.
Antroji – daugiau dėmesio kūrėjams. „Instagram“ galime būti dėkingi už nuomonės formuotojų (angl. Influencers) eros pradžią. Visgi panašu, jog socialinio tinklo vadovai regi ir jos pabaigą. „TikTok“ kūrėjų amžiuje vien gražių nuotraukų nebepakanka – profiliai turi teikti ir pramoginę vertę. „Instagram“ ketina imtis veiksmų, kurie turėtų padėti kūrėjams būti lengviau pastebėtiems ir užsidirbti. „TikTok“ sensacija galima tapti ir per vieną naktį. Tuo tarpu „Instagram“ algoritmas gerokai statiškesnis, todėl permainos čia neišvengiamos. Lygiai taip pat ir monetizacijos modelyje, kuriame, ko gero, pamatysime visiškai naujų funkcijų.
Dėmesio ekonomika – be galo konkurencinga rinka. Tam, kad joje išliktum, tiesiog privalai keistis. Naująja „Instagram“ strategija iš esmės keičiama socialinio tinklo tapatybė. Siekiama tapti pramogų platforma, galinčia varžytis ir su „TikTok“, ir su žaidėjais, apie kuriuos kol kas gal net nesame girdėję. Ar šios permainos prigis eilinių vartotojų kasdienybėje, sužinosime jau labai greitai.