„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Ar jūsų vaikas atpažintų melagingą žinutę internete? Interaktyvus žaidimas tai sužinoti

Mokytis saugaus elgesio internete principų vaikams ir jų tėvams nuo šiol bus dar įdomiau ir smagiau. IT ir verslo konsultacijų bendrovė CGI kartu su telekomunikacijų bendrove „Telia Lietuva“ pristatė atnaujintą puikių atsiliepimų Lietuvoje bei kitose šalyse sulaukusio kibernetinio saugumo žaidimo „Spoofy“ versiją, rašoma „Telia“ pranešime spaudai.
Žaidimas „Spoofy“
Žaidimas „Spoofy“ / Bendrovės nuotr.

Nemokamas žaidimas papildytas nauju – gatvės – pasauliu, kuriame žaidėjų laukia dar daugiau užduočių, ugdančių gebėjimą atpažinti skaitmeninėje erdvėje tykančias grėsmes.

„Vaikams vis anksčiau pradedant naudotis išmaniaisiais įrenginiais ir internetu poreikis nuo mažų dienų juos mokyti apie saugų elgesį kibernetinėje erdvėje didėja. „Spoofy“ žaidimas leidžia tai daryti vaikams patrauklia interaktyvia forma. Dėl to tik pasirodęs žaidimas sulaukė tikrai nemažo dėmesio.

Bendrovės nuotr./Žaidimas „Spoofy“
Bendrovės nuotr./Žaidimas „Spoofy“

Tęsiant pastangas šviesti vaikus, jų tėvus ir mokytojus bei aprėpti naujas kibernetinio saugumo temas žaidimas buvo praplėstas. Jis papildytas dar vienu pasauliu, kuriame vaikai gali susipažinti su internetinių apgavysčių ir melagingos informacijos temomis“, – sako „Telia“ vaikų saugumo internete ekspertė Julija Markeliūnė.

„Spoofy“ žaidėjai pažintį su interneto platybėse tykančiais pavojais tęs kartu su jau pažįstamais herojais siekdami tikslo pataisyti sugedusią kibermašiną ir penkiuose spalvinguose pasauliuose – mokykloje, parke, pas senelę, gimtadienyje ir gatvėje – rinkdami gyvūnus, daiktus bei energijos žvaigždutes.

Kiekviename pasaulyje siekiant skirtingų tikslų susipažįstama su aktualiomis kibernetinio saugumo temomis, tokiomis kaip įrenginių saugumas ir slaptažodžių naudojimas, internetinės apgavystės bei virusai, el. pašto šlamštas, dalijimasis nuotraukomis internete.

Gatvės pasaulis „Spoofy“ žaidėjams atsiveria įvykdžius užduotis visuose ankstesniuose. Norėdamas atlikti užduotis jame kiberherojus jau privalo mokėti skaityti, šis pasaulis nėra privalomas. Gatvės pasaulyje lauks užduotys, padedančios apsisaugoti nuo internetinių apgavysčių – pavyzdžiui, žaidėjams teks reaguoti į melagingas žinutes ir nuspręsti, kurios programėlės programėlių parduotuvėje yra netinkamos.

„Skaitmeninis pasaulis atveria daug naujų galimybių, tačiau jame tyko ir nemažai grėsmių. Internete ypač pažeidžiami yra vaikai, kurių patiklumu, patirties ir kibernetinio saugumo įgūdžių stoka dažnai siekia pasinaudoti nusikaltėliai. Tam, kad nepatektų į jų spąstus, vaikai kuo anksčiau turėtų išmokti atpažinti pavojus ir į juos tinkamai reaguoti, taip pat išsiugdyti įgūdžius, leidžiančius užbėgti grėsmėms už akių.

Tai labai svarbu, nes tinkami kiekvieno žmogaus kibernetinio saugumo įpročiai ir skaitmeninis raštingumas didina visos visuomenės saugumą. Įvairiais būdais siekiame prisidėti prie šio tikslo“, – sako J.Markeliūnė.

Žaidimo „Spoofy“ idėja gimė Suomijoje vienai CGI darbuotojai įmonės organizuotame „Ateities mokyklos“ seminare iškėlus klausimą – ką galima padaryti siekiant stiprinti vaikų kibernetinio saugumo įgūdžius? Tuomet žaidimas tapo vienu iš CGI „Dream Connectors“ projekto, suteikiančio darbuotojams galimybę pristatyti savo idėjas ir vėliau paversti jas realybe, Šiaurės Europoje laimėtojų.

„Spoofy“ yra skirtas 6-10 metų amžiaus vaikams, jų tėvams ir mokytojams. Šiuo metu žaidimas jau yra išverstas į šešias kalbas, įskaitant lietuvių, o atnaujintą jo versiją galima nemokamai parsisiųsti iš „App Store“ ir „Google Play“ parduotuvių. Žaidimą taip pat galima žaisti internete.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“