Tikras katiniškas gyvenimas
Žaidimų šiais laikais būna labai įvairių, bet galima brėžti tokią tendenciją – žaidimas gali nebūti pats įspūdingiausias grafiškai, jame gali nebūti iki galo išdirbtos mechanikos ar žaismo, bet jeigu jame bus kažkas žiauriai unikalaus – jį tikrai žais ir apie jį nenustos kalbėti.
„Stray“ šis unikalus dalykas yra buvimas katinu. Vos pradėję žaidimą mes iš karto galime pajusti katiniško gyvenimo ritmą – žaidimą su kitais katinais, miauksėjimą ir pasaulio tyrinėjimą vikriai šokinėjant ant vamzdžių ar pralendant pro siaurus tarpus. Vėliau tų katiniško gyvenimo būdo aspektų kūrėjai atidaro ir daugiau – galimybė numetinėti prie krašto esančius daiktus, galąsti nagus į kilimus ar net sienas ar miauksėti tada, kai paspaudžiame specialų mygtuką.
Distopinis pasakojimas
Bet visas šio žaidimo katiniškumas – tik didelis fasadas. Iš tikrųjų žaidimas – mokslinės fantastikos žanro, čia plėtojamos gana įdomios postapokaliptinės temos, kurios būtų įtraukiančios net jei pagrindinis veikėjas nebūtų katinas.
Tiesiog mes patenkame į apleistą miestą, mums niekas tiesiogiai nepasakoma, bet pateikiama įvairių užuominų. Iš jų, būnant katino kūne, turime susidėlioti bendrą vaizdą, kas nutiko pasaulyje ir kokiame taške dabar viskas yra.
Žaidimo „Stray“ centre – gana kompleksinė paslaptis, kuri liečia ir ekologijos, ir pasaulio resursų ribotumo temas. Jas suvoksime valdydami katiną bei jo padėjėju tampanti droną B-12. Beje, viso žaidimo lokaciją bei aplinkas inspiravo realus Kowloon miestas. Norint apie jį sužinoti daugiau – nuoširdžiai patariame pasiskaityt internete, tikrai verta.
Galvosūkiai ir paslaptys
O aspektas, kuris žaidime „Stray“ nustebina labiausiai – žinoma, atmetus tai, kad valdome katiną – yra jo žanras. Tiksliau, tam tikros atskiros žaidimo atkarpos, kurios žanriškai išsiskiria iš viso žaidimo. Jame mes kelis kartus prieisime dideles lokacijas, kuriose kūrėjai mums leidžia laisvai klajoti ir viską tyrinėti.
Šiose lokacijose teks spręsti nemažai loginių užduočių, galvosūkių ir suprasti, ką ir kaip turime išnarplioti kalbėdamiesi su kitais veikėjais. Toks žanrinis ypatumas labiausiai būdingas seniesiems nuotykių žaidimams, kur mūsų žaidimas visai nelaikydavo už rankos ir užduočių sprendimui tekdavo pasitelkti vien savo nuovoką.
Pavyzdžiui, kultiniu savo žanro atstovu laikomas „Gabriel Knight“. „Stray“, galima sakyti, taiko panašius principus ir tos žaidimo vietos, kuriose laisvai naršome dideles lokacijas, sprendžiame kompleksines užduotis ir darome, ką norime – suteikia daugiausiai džiaugsmo.
Žinoma, kūrėjai žaidime bando pridėti daugiau skirtingų žaismo elementų. Pavyzdžiui, vienas iš atsikartojančių bus bėgimas nuo gausybės vienu metu besivejančių priešų. Arba užduočių sprendimas bandant apeiti priešus, kurie mus gali mirtinai sužeisti.
Vėliau žaidime netgi pristatomas specialus ginklas, kuriuo galima ne tik apsiginti, bet ir kovoti su priešais, bet kūrėjai nei vieno žaismo elemento nepaverčia kertiniu – visas žaismas nuolat rotuojasi ir kiekviename lygyje dažnai tenka išbandyti vis ką nors naujo.
Vienintelis trūkumas
Ar šis žaidimas turi juntamų, didelių minusų? Ko gero didžiausias jų yra susijęs ir su „indie“ žaidimų kūrimo iššūkiais – jo trukmė. Taip, „Stray“ – ganėtinai trumpas, per daug nesistengiant jį galima pereiti per 5-6 valandas.
Kita vertus, ir tokį žaidimą sukurti nedidelei kūrėjų studijai kainavo daugiau nei 7 metus, todėl turime dvi puses, kurias abi reikia įvertinti: taip, šis žaidimas trumpas, bet, kita vertus, jis toks originalus, kad jau dabar yra nemažai matančių jį matančių kaip realų kandidatą metų žaidimo rinkimuose.
Prie to pridėkime tikrai autentišką, įtraukiančią grafiką bei išsiskiriantį garso takelį ir turime tikrai dėmesio vertą žaidimą. Ypatingai, jei užtiksite jį nusipirkti su nuolaida.
Miau ar ne miau?
Klausimo, ar šį žaidimą verta žaisti – net nereikia kelti. Jį žaisti tikrai verta, nes tai – vienas unikaliausių ir originaliausių žaidimo. Be to, jis turi ir milžinišką privalumą – jame mes tiesiog valdome katiną.
Šis žaidimas puikus pažintiems su kompiuteriniais žaidimais taškas tiems, kas jų nelabai mėgsta, o šios pramogos veteranams tai galimybė išbandyti kažką, ko tikrai neteko bandyti prieš tai.
Taigi, „Stray“, nors jo kūrėjai tokios sėkmės galbūt net neplanavo, tapo vienu ryškiausių šių metų žaidimų ir neabejotinai įeis į istoriją dėl savo originalumo bei mielo ir akių nuo savęs neleidžiančio atplėšti pagrindinio veikėjo – katino.