Ar Lietuva taps viena iš dirbtinio intelektų sprendimų lyderių pasaulyje?

Šiandien startavo dvi dienas truksianti dirbtinio intelekto konferencija „AI Boost 2021”. Renginyje daugiau kaip 60 dirbtinio intelekto ekspertų iš viso pasaulio savo įžvalgomis apie dirbtinį intelektą dalinsis iš verslo, technologijų, mokslo ir vartotojo perspektyvų bei bandys atsakyti į klausimus – kokią naudą įmonės ir organizacijos gali gauti, pasitelkę dirbtinį intelektą bei kaip dirbtinis intelektas gali pakeisti sprendimų priėmimą?
Dirbtinis intelektas
Dirbtinis intelektas / 123RF.com nuotr.

Nuotolinio renginio metu dalyvių taip pat laukia vertingos viešos ekspertų diskusijos, taip pat ir galimybės užmegzti naujų ryšių. Registracija į konferenciją vyksta renginio platformoje. Tai padaryti galite čia

Naujos galimybės Lietuvai

Dirbtinio intelekto sritis visame pasaulyje sparčiai auga ir artimiausioje ateityje užims vis didesnę kiekvienos šalies ekonomikos dalį. Dėl lyderystės dirbtinio intelekto srityje jau varžosi JAV, Kinija ir Europos Sąjunga. Šioje srityje neatsilieka ir Lietuva, kurioje jau formuojasi dirbtinio intelekto ekosistema ir veikia nemaža dirbtinio intelekto bendruomenė.

Lietuvoje pasaulinio lygio dirbtinio intelekto produktus ir paslaugas vysto daugiau nei 40 Lietuvos ir užsienio kapitalo įmonių ir startuolių.

Lietuvių dirbtinio intelekto startuoliai yra pasižymėję tarptautiniuose dirbtinio intelekto konkursuose, tokiuose kaip „Kaggle“, „Apple Design Award“ bei Europos inovacijų ir technologijų instituto inovatyviausių startuolių konkurse.

Kaip teigia Lietuvos Respublikos ministrė pirmininkė Ingrida Šimonytė, dirbtinis intelektas keičia tai, kaip kuriame produktus, teikiame paslaugas ar valdome organizacijas ir tai gali būtų mūsų raktas į aukštesnės pridėtinės vertės ekonomiką ir pasaulinį verslo konkurencingumą.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Ingrida Šimonytė
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Ingrida Šimonytė

„Tačiau, ar dirbtinis intelektas netaps žaidimu, kurį žaidžia tik didžiosios šalys, tokios kaip ES, JAV ir Kinija, bei įmonės kaip „Google“, "Facebook" ir "Amazon"? O gal greitesnės mažos šalys ir startuoliai aplenks lėtesnius milžinus? Tik ateitis mums pateiks atsakymus į šiuos klausimus, tačiau vieną dalyką mes jau žinome – norint dalyvauti šiame žaidime, reikia nusipirkti bilietą. O bilietas – švietimas ir duomenys“, – teigia I. Šimonytė. Anot jos, į tai ir investuosime ateinančius metus, o dirbtinis intelektas taps svarbia Lietuva 2050 vizijos dalimi.

Norint dalyvauti šiame žaidime, reikia nusipirkti bilietą. O bilietas – švietimas ir duomenys.

Lietuvos vizija – būti atvirai bendrai kūrybai: atvirai dalintis savo žiniomis pasaulyje ir atnešti čia pasaulinę patirtį. Pasak Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministrės Aušrinės Armonaitės, dirbtinis intelektas nebėra tik tolima vizija.

„Dirbtinis intelektas nebėra ateitis, tai nūdienos realybė. Įmonės vis dažniau naudoja dirbtinio intelekto sprendimus, siekdamos optimizuoti verslą ir gamyba procesus. Lietuva turi geras dirbtinio intelekto sprendimų plėtros perspektyvas ir mes turime turėti aiškią viziją, kuria kryptimi šioje srityje mes judėsime toliau“, – įsitikinusi A. Armonaitė. Anot jos, tokie renginiai kaip „AI Boost 2021“ leidžia apžvelgti, kur šioje srityje esame pasauliniu mastu ir išsigryninti, kur link eisime toliau.

Nuo praktinių sprendimų iki saugumo klausimų

Konferencija „AI Boost 2021“ apima penkias sritis – dirbtinis intelektas verslui, dirbtinio intelekto taikymas, dirbtinis intelektas viešajam sektoriui ir visuomenei, dirbtinio intelekto startuoliai ir dirbtinio intelekto tyrimai. Pirmąją renginio dieną labiau koncentruojamasi į bendrąsias dirbtinio intelekto temas ir tendencijas įvairiose pramonės srityse.

Šiuo metu galima išgirsti, kaip šiuolaikinis dirbtinis intelektas vystėsi nuo pat 1980 m. iki dabar, ir sužinoti atsakymą į klausimą, ar tikrai dėl robotizacijos nebereikės dalies darbuotojų. Startuolių ir įmonių atstovai abi renginio dienas dalinsis savo patirtimi taikant dirbtinio intelekto sprendimus. Tokių pasaulinių grandų kaip "Microsoft", "IBM", "Renault" ir "Accenture" atstovai pristatys, kaip iš tiesų dirbtinis intelektas gali padėti skirtingiems verslams.

Startuolių ir įmonių atstovai abi renginio dienas dalinsis savo patirtimi taikant dirbtinio intelekto sprendimus.

Rytoj apie pasaulinį dirbtinio intelekto reguliavimo kūrimą kalbės „World Economic Forum“ dirbtinio intelekto srities vadovė, „Oxfords Insights“ atstovai pasidalins mintimis apie skirtingų valstybių pasiruošimą dirbtiniam intelektui, o „Responsible AI Institute“ ekspertai papasakos, ką reiškia atsakingas dirbtinis intelektas praktikoje.

Antrąją renginio dieną taip pat bus pristatoma, kaip ir kokiose srityse gali bendradarbiausi viešasis sektorius ir dirbtinio intelekto startuoliai, siekdami sukurti viešajam sektoriui ir vyriausybėms reikalingus sprendimus, kartu atnešdami ir naudą visuomenei. Bus galima išgirsti, kaip dirbtinis intelektas panaudojamas aukštajame moksle.

Nuošalyje neliks ir su dirbtiniu intelektu susijusios saugumo temos, o ypač – privatumo ir duomenų apsauga. Dalyviai sužinos, kaip padaryti, kad dirbtinis intelektas būtų saugus, etiškas ir turėtų teigiamą poveikį kiekvienam visuomenės nariui. Ekspertų diskusijų metų bus diskutuojama, kaip pritraukti investicijas dirbtinio intelekto sprendimams finansuoti.

Organizatoriai tikisi, kad „AI Boost 2021“ konferencija padės ne tik kiekvienam žiūrovui pažinti dirbtini intelektą paprastai, bet ir leis pasisemti įkvepiančių idėjų, susipažinti su konkrečiais dirbtinio intelekto panaudojimo atvejais ir net pažangiausiais moksliniai tyrimais – „AI Boost 2021“ metu kiekvienas ras ką nors savo.


Virtualus renginys „AI BOOST 2021“ organizuojamas Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros, padedant Dirbtinio intelekto asociacijai bei Lietuvos mokslo ryšių biurui Briuselyje (Lietuvos mokslo tarybos dalis).

Registracija platformoje „MyOnvent“ - https://myonvent.com/event/ai-boost-2021.

„GovTech laboratorijos“ projektas, kurio dalis yra AI Boost iniciatyva, yra vykdomas Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje (MITA) ir yra finansuojamas Europos regioninio plėtros fondo lėšomis, Nr. 01.2.1-LVPA-V-842 Inogeb LT.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis