Buitinės technikos ir elektronikos prekybos tinklo „Technorama“ atlikta pirkėjų apklausa, kurioje dalyvavo 1025 telefonų savininkai, parodė, kad mūsų šalies gyventojai savęs nebesieja su konkrečiu gamintoju: net 70 proc. nežinojo, kokį telefoną norėtų įsigyti ateityje.
„Išmanusis telefonas keičia kiekvieno žmogaus gyvenimą – naudojant biologijos terminus, jį būtų galima pavadinti invazine rūšimi, kuri pamažu išstumia kitus prietaisus, pavyzdžiui kompaktinius fotoaparatus. Pastaruoju metu telefonai braunasi ir į televizijos teritoriją. Atlikę tyrimą sužinojome, kad daugiau nei pusė apklaustųjų (56 proc.) TV laidas žiūri telefono ekrane. Tokius pokyčius skatina „Wi-Fi“ tinklų plėtra, mažėjančios mobiliojo interneto kainos, didėjantis transliacijų prieinamumas internete ir besikeičiantis jaunos kartos žiūrovų skonis, kurio tradicinės televizijos nebesugeba patenkinti“, – pastebi „Technoramos“ tinklo direktorius Vygintas Lekavičius.
Įžvalgas apie besikeičiančius vartotojų įpročius patvirtina ir „TNS LT“ 2016 m. atliktas tyrimas. Net 58 proc. interneto vartotojų pernai prie pasaulinio tinklo jungėsi naudodami išmaniuosius telefonus. 2015 m. tokių buvo 43 proc. V. Lekavičius prognozuoja, kad šiemet ši tendencija dar labiau stiprės, o ją neabejotinai paskatins vasaros pabaigoje vyksiantis Europos krepšinio čempionatas.
Lojalumas telefonui beveik neegzistuoja
Paklausti, kokių gamintojų telefonus turi dabar, respondentai atsakė taip: „Samsung“ – 41 proc., „Apple“ – 18 proc., LG – 9 proc., „Huawei“ – 7 proc., „Sony“ – 6 proc., „Nokia“ – 5 proc.
Daugumą lietuvių galima skirstyti į dvi stovyklas – „Samsung“ ir „Apple“.
„Daugumą lietuvių galima skirstyti į dvi stovyklas – „Samsung“ ir „Apple“, kiti telefonų gamintojai sulaukia pastebimai mažiau dėmesio. Tačiau įdomu, kad pirkėjai, paklausti, kokio telefono norėtų ateityje, dažniausiai nesugebėjo užtikrintai atsakyti. Akivaizdu, kad lojalumas prekės ženklui – greičiau išimtis nei taisyklė, – pastebi V. Lekavičius. – Įtakos tam galėjo turėti ir tai, kad skirtingų gamintojų ir net skirtingas operacines sistemas turintys telefonai labai supanašėjo savo išvaizda, galimybėmis ir surinkimo kokybe. Išskirtinių modelių, kaip, pavyzdžiui, ką tik rinkoje pasirodęs „Samsung Galaxy S8“, yra labai nedaug, tad nenuostabu, kad pirkėjai yra atviri įvairiems pasiūlymams.“
Didžiausia ištikimybe pasižymi „Apple“ produkcijos pirkėjai – 34 proc. „iPhone“ savininkų rinktųsi naujesnį šio gamintojo modelį. Palyginimui, iš turinčių „Samsung“ telefonus, tik 10 proc. tikrai vėl pirktų šio Korėjos gamintojo įrenginį, o LG telefonus dar kartą rinktųsi vos 1 proc. juos turinčių respondentų.
Pirkėjai renkasi vis brangesnius telefonus
Trečdalis apklaustųjų naujam telefonui planuoja išleisti iki 200 eurų. Didžioji respondentų dalis orientuojasi į vidutinės ir aukštesnės klasės išmaniuosius modelius: 37 proc. ruošiasi jam skirti 200–400 eurų, penktadalis – 400–600 eurų. Dar 13 proc. žada pirkti galingiausius „flagmanus“.
Išmaniajam telefonui skirdami vis didesnę vidutinę sumą, pirkėjai dažniau nori ir jį apsaugoti nuo įvairių likimo smūgių. Net 71 proc. apklaustųjų telefoną laiko dėkle bei uždeda ekrano plėvelę ar apsauginį stikliuką. Tokią dvigubą apsaugos priemonę V. Lekavičius aiškina vartotojų psichologija: „Brangų pirkinį apsaugojęs žmogus jaučiasi ramiau ir su juo elgiasi užtikrinčiau. Pastebime, kad nelaimingų atvejų, kai telefono ekranas įskyla ar įrenginys sugenda dėl vandens bei dulkių poveikio, pasitaiko vis rečiau. Tai lemia ir tobulėjančios grūdinto stiklo gamybos bei korpuso sandarinimo technologijos.“
Anot jo, telefonų apsaugos sprendimų pasiūla ir toliau augs: „Kone kasdien sulaukiame dar nematytų naujovių, pavyzdžiui, skystų apsauginių nanoplėvelių. Be to, pirkėjai vis dažniau renkasi ir patį patikimiausią apsaugos būdą – įsigyja draudimą. Net 39 proc. apklaustųjų tvirtina, kad savo telefoną yra apdraudę.“