Organizatoriai džiūgauja, kad Lietuvoje „LT Game Jam“ („Global Game Jam“ dalis) renginiai sulaukia itin daug dėmesio. Nuo oficialaus iniciatyvos starto 2009-aisiais šalies miestuose dalyvių kasmet gausėja – pernai į renginį jų susirinko virš 700, šiemet tikimasi sulaukti apie 900. Lietuviai išsiskiria dideliu kūrybiniu produktyvumu – vien pernai renginio metu gimė daugiau nei 100 žaidimų prototipų.
„Pasauliniu mastu „Global Game Jam“ yra viena seniausių ir didžiausių žaidimų industrijos švenčių, o mes pagrįstai didžiuojamės būdami tarp ištikimų šios tradicijos puoselėtojų. Lietuvos kūrėjų ir entuziastų aktyvumas rodo beprotišką jų norą bendrauti, mokytis ir kurti, — sako Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos direktorius Gediminas Tarasavečius. – Skaičiuojant renginio dalyvių ir jų sukurtų prototipų kiekį tūkstančiui šalies gyventojų, Lietuva yra tarp pasaulinių lyderių“.
Daugiamilijardinė industrijos vertė
Tyrimų bendrovės „Superdata“ paskelbtos 2018-ųjų metų žaidimų industrijos apžvalgos duomenimis, bendra šios pramonės vertė pernai siekė beveik 105 mlrd. eurų. Kiekvienas šios pramonės sektorius augo, tačiau ambicingiausi ir ryškiausi procesai buvo stebimi išmaniesiems įrenginiams skirtų žaidimų sektoriuje. Tą patvirtina ir rinkos tyrėjai „Newzoo“, teigdami, kad mobilieji žaidimai šiuo metu sudaro didžiąją žaidimų rinkos dalį – net 51 proc. Prognozuojama, kad iki 2021 m. ši dalis pasieks 59 proc.
Lietuvos žaidimų industrija neatsilieka nuo pasaulinių tendencijų – didžiausios ir sėkmingiausios Lietuvos žaidimų leidybos kompanijos, kurių gretose rikiuosi „Nordcurrent“, „TutoTOONS“, „Game Insight“ ar „Sneaky Box“, stipriai orientuojasi į išmaniesiems įrenginiams skirtus žaidimus.
Klaipėdoje žaidimai – ant bangos
Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos atstovų teigimu, nuo pasaulinių tendencijų Klaipėda neatsilieka – pajūriečiai išties domisi ir myli žaidimus. Mėgėjams organizuojami turnyrai, žaidimų pristatymai ir kiti renginiai uostamiestyje vyksta ne rečiau nei kitur Lietuvoje.
Klaipėdoje organizuojamas animacijos ir žaidimų festivalis „BLON“ pritraukia spalvingą būrį industrijos profesionalų iš Šiaurės ir Pietų Europos, o renginio lankytojai turi unikalią galimybę ne tik pažaisti nepriklausomų kūrėjų žaidimus, bet ir pabendrauti su jų kūrėjais.
Klaipėdos kraštą garsina ir žaidimų kūrėjų studija „Strange Fire“, kurioje sukurtas žaidimas „Shoppe Keep“ tapo viena pirmųjų Lietuvos sėkmės istorijų didžiausioje žaidimų platinimo tarnyboje „Steam“, o antroji to paties žaidimo dalis šimtams tūkstančių fanų pristatė ir lietuviškus cepelinus, kuriuos galima aptikti žaidime.
„LT Game Jam“ organizatorių teigimu, drąsa eksperimentuoti, kūrybiškumas, nuoseklumas ir savimotyvacija yra tai, be ko sėkmė pasaulinėje žaidimų industrijoje neįmanoma. Būtent šios savybės ir sugebėjimai yra lavinami renginyje, kuris Vakarų Lietuvos kūrėjus šiemet vėl suburs sausio 25-27 d. Klaipėdos mokslo ir technologijų parke.
„Džiaugiamės, kad mūsų erdvės jau ketvirtąsyk taps didžiausio Baltijos šalyse kompiuterinių bei stalo žaidimų kūrimo renginio ambasada, nekantraujame susitikti su šio maratono vilkais ir išvysti naujų veidų – studentų, moksleivių, iššūkiams atvirų profesionalų. Tikimės, kad „LT Game Jam“ dalyviai savaitgalio dienas ir naktis išnaudos maksimaliai efektyviai – kurdami žaidimus nuo idėjos iki veikiančių prototipų, o taip pat atrasdami bendraminčių ir galbūt net suburdami komandas, su kuriomis imsis vystyti projektus ir už šio renginio ribų“, – kalbėjo Klaipėdos mokslo ir technologijų parko direktorė Roma Stubrienė.
Išsamią renginio programą ir registracijos formą dalyviai ras www.gamejam.lt.