Lietuvoje „Global Game Jam“ renginiai sulaukia itin daug dėmesio tarp žaidimų kūrėjų ir entuziastų. Lietuvių kūrėjai pateko į istoriją kaip antro Game Jam organizatoriai pasaulyje po šios amerikiečių iniciatyvos dar 2002-ais metais. Nuo oficialios „Global Game Jam“ pradžios 2009-aisiais mūsų miestuose dalyvių kasmet gausėja – pernai į renginį susirinko daugiau nei 700 dalyvių, šiemet tikimasi sulaukti apie 900. Be to, lietuviai išsiskiria itin aktyvia kūryba – vien pernai sukurta daugiau nei 100 žaidimų prototipų.
„Pasauliniu mastu „Global Game Jam“ yra viena seniausių ir didžiausių žaidimų industrijos švenčių, o mes pagrįstai didžiuojamės būdami vienais seniausių šios tradicijos puoselėtojų. Ypatingas Lietuvos kūrėjų ir entuziastų aktyvumas rodo beprotišką jų norą bendrauti, mokytis ir kurti“, — sako Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos direktorius Gediminas Tarasevičius. „Mes ypatingai didžiuojamės faktu, kad skaičiuojant renginio dalyvių ir jų sukurtų prototipų kiekį tūkstančiui šalies gyventojų, Lietuva yra pasaulinė lyderė. Šiuo rodikliu istoriškai nusileidžiame tik Suomijai“.
Žaidimų industrijos vertė 119,6 milijardo JAV dolerių
Šiomis dienomis, tyrimų bendrovė „Superdata“ paskelbė 2018-ųjų metų žaidimų industrijos apžvalgą, kurioje teigiama, kad bendra šios pramonės vertė pernai siekė beveik 105 milijardus EUR. Kiekvienas šios pramonės sektorius augo, tačiau ambicingiausią ir ryškiausią augimą demonstravo išmaniesiems įrenginiams skirti žaidimai. Tą patvirtina ir rinkos tyrėjai „Newzoo“ teigdami, kad mobilieji žaidimai šiuo metu sudaro didžiąją dalį žaidimų rinkos – net 51 procentą. Prognozuojama, kad iki 2021 metų ši dalis pasieks 59 procentus.
Lietuvos žaidimų industrija neatsilieka nuo pasaulinių tendencijų – didžiausios ir sėkmingiausios Lietuvos žaidimų leidybos kompanijos tokios kaip „Nordcurrent“, „TutoTOONS“, „Game Insight“ ar „Sneaky Box“, kuria ir leidžia žaidimus pabrėžtinai tik išmaniesiems įrenginiams.
Lietuvos mobiliųjų žaidimų kūrėjai veržiasi į e-sporto Meką
Vilniuje įsikūrusi bendrovė „Game Insight“ jau dabar džiugina šimtatūkstantines didžiųjų esporto arenų auditorijas rengdama pirmojo asmens šaudyklės mobiliesiems įrenginiams – „Guns of Boom“, turnyrus.
Pirmojo „Guns of Boom“ sezono turnyro finalas įvyko lapkričio mėnesį Los Andžele, kur dėl 100 000 EUR prizinio fondo varžėsi geriausios komandos iš Šiaurės Amerikos ir Europos. 2019 metais „Guns of Boom“ ir toliau plės savo auditoriją. Prie bendrų „Game Insight“ ir ESL organizuojamų esporto renginių šiais metais prisijungs ir žaidėjai iš Pietų Amerikos bei Pietryčių Azijos.
„Indie“ žaidimai ant bangos
Nors šiuo metu vyksta intensyvi vaizdo žaidimų rinkos konsolidacija: 80 procentų pajamų šluojasi industrijos gigantai, tačiau pastaraisiais metais didelio pasisekimo susilaukė ir mažų studijų projektai. Pavyzdžiui, vienas pirmųjų, „Battle Royale“ žanro žaidimų „PUBG“ per 2018-uosius metus uždirbo per milijardą JAV dolerių. Ir nors šiandien šis žaidimas yra vystomas Pietų Korėjos giganto, jo kelias prasidėjo nuo vienišo kūrėjo ir jo noro sukurti „Battle Royale“ filmo įkvėptą pirmo asmens šaudyklės modifikaciją.
Drąsa eksperimentuoti, kūrybiškumas, nuoseklumas ir savimotyvacija yra savybės, be kurių sėkmė pasaulinėje žaidimų industrijoje neįmanoma. Šios savybės ir gebėjimai ir yra lavinami „Global Game Jam“ renginiuose. Būtent čia paklojamas idėjinis ir filosofinis pamatas dideliems ir neįtikėtiniems žygiams į pasaulio žaidėjų širdis.
Daugiau informacijos apie šių metų „Global Game Jam“ Lietuvoje ir registracija į renginį – svetainėje 2019.gamejam.lt.