Genialumo spindulys nušvito Kinijoje, bendrovėje „Ehang“. Šios bendrovės inžinieriai sukūrė skraidantį aparatą, kuris gali oru gabenti vieną žmogų. Elektros energiją naudojanti aštuonių sraigtų skraidyklė geba skristi iki 100 km/h greičiu ir tinkama transportuoti maždaug iki 100 kg sveriantį žmogų maždaug 30–40 km atstumu. Pavadinta ši skraidyklė labai jau nerevoliucingu vardu – „Ehang 184“.
Kas įdomiausia – norint tokia skraidykle naudotis visai nereikalinga piloto licencija: jos valdymas yra autonomiškas. Parodykite tašką žemėlapyje, kurį norite pasiekti, prisisekite saugos diržus ir į orą. Tiesa, taškas žemėlapyje realioje aplinkoje turi būti pažymėtas specialiu „Ehang“ žymekliu, kitaip skraidyklės kameros neatpažins saugios nusileidimo vietos.
Skraidyklės autonomiškumas reiškia ne tik tai, kad jai valdyti nereikalinga piloto licencija. Tai taip pat išplečia jos funkcionalumą. Pavyzdžiui, tai nebūtinai yra asmeninė transporto priemonė – atgabenus vieną darbuotoją į darbo vietą skraidyklė gali pati išskristi paimti kito. Arba ji gali būti naudojama stambesniems kroviniams pervežti. Gali būti netgi steigiamos „oro taksi be vairuotojų“ bendrovės – galimybių spektras yra milžiniškas.
Kinai tiesiog dega noru šiuo savo produktų pradėti prekiauti jau šiais metais. Bendrovės bendraįkūrėjas ir finansų vadovas Shangas Hsiao 15min sakė, kad produktas jau yra visiškai parengtas naudojimui, tačiau dabar pagrindinė kliūtis yra aviacijos kontrolės taisyklės – norint pradėti prekiauti šiuo dronu reikės pasiekti susitarimą su kiekvienos valstybės, kurioje ketinama šią transporto priemonę siūlyti, aviacijos kontrolės tarnyba, kad ši užtikrintų reikiamus taisyklių pakeitimus.
Šios skraidyklės ateitis dar priklausys ir nuo to, ar turtingi žmonės ryšis savo gyvybę patikėti aparatui, kurio valdyti patys neturės nė menkiausios galimybės
Saugumui užtikrinti „Ehang“ Kinijoje prieš porą mėnesių įsteigė skrydžių kontrolės centrą, kuriame dirbantys dispečeriai gali gyvai stebėti skraidyklių judėjimą – greitį, buvimo vietą, propelerių sukimosi greitį, skraidyklės išorės ir vidaus vaizdo kamerų matomą vaizdą. Nors dėl puikios interneto infrastruktūros šis centras galėtų užtikrinti skrydžių saugumą visame pasaulyje, bendrovės atstovai teigia, kad jeigu aviacijos administracijos reikalautų, steigtų tokius centrus ir kitose valstybėse.
Vertikaliai į viršų kylantis, pasiekus reikiamą aukštį skrendantis horizontaliai ir kelionės pabaigoje vėl vertikaliai nusileidžiantis dronas nuo žemės neatsiplėšia tol, kol keleivis nepasirenka kelionės tikslo, o skrydžių valdymo centras užtikrina, kad kelyje nepasimaišys kitas panašus aparatas. O jau ore nuo taško A iki taško B keliaujama nekreipiant dėmesio į apačioje esantį kelių tinklą ir ignoruojant bet kokias transporto grūstis.
Tiesa, užtikrintumo, kad revoliucija susisiekimo srityje įvyks, nėra – kinams iki šiol nepavyko susitarti su pagrindine rinka įvardijamos JAV Aviacijos administracija, tad šioje šalyje neatlikta nė vieno bandomojo skrydžio (Kinijoje šie skrydžiai skaičiuojami šimtais), o brangus projektas, kurio kol kas nepavyksta pasiūlyti plačiajai visuomenei, skandina pačią bendrovę – kinų svetainė „Xtecher“ skelbė, kad įmonė turėjo atleisti apie 70 žmonių iš tuo metu turėtų 300 darbuotojų, be to, vėlavo atsiskaitymai tiekėjams, tad esama niūrios finansinės situacijos požymių.
Kitas „Ehang“ darbuotojas, su kurio teko pasikalbėti, sakė, kad finansiniai sunkumai ištiko dėl to, kad smarkiai išaugo konkurencija dronų rinkoje, todėl smarkiai krenta pagrindinių pajamas generuojančių gaminių kainos.
Bet įmonės atstovas tvirtino, kad daug dėmesio ir teigiamo požiūrio sulaukiama pačioje Kinijoje, Dubajuje, kitose rinkose, taip pat Europoje, tad kelti baltos vėliavos kinai neketina.
Kita vertus, net jeigu bus įveiktos visos biurokratinės kliūtys, šios skraidyklės ateitis dar priklausys ir nuo to, ar turtingi žmonės ryšis savo gyvybę patikėti aparatui, kurio valdyti patys neturės nė menkiausios galimybės.