Ši platforma supažindina vaikus su programavimu, inžinerija ir matematika, naudodama nesudėtingą grafinę programavimo kalbą „Arduino Atheart“, kuri paremta atviro šaltinio programine įranga „Scratch 2.0”. Išmokus programuoti robotus šia kalba, ją galima pakeisti į sudėtingesnę aplinką „Arduino IDE”.
„mBot“ žavi ir tuo, kad gali atlikti begalę įvairių funkcijų: žaisti futbolą, važiuoti nenukrypdamas nuo numatyto maršruto ar neatsitrenkdamas į sienas.
„mBot“ žavi ir tuo, kad gali atlikti begalę įvairių funkcijų: žaisti futbolą, važiuoti nenukrypdamas nuo numatyto maršruto ar neatsitrenkdamas į sienas. Dėl robotuko akyse įrengtų jutiklių, jiems užfiksavus priekyje esančią kliūtį, „mBot“ sustoja ir pakeičia važiavimo kryptį.
Kai kurios iš galimų robotuko funkcijų aprašytos dviejuose elektronine forma pateikiamuose žinynuose, skirtuose tėvams, mokytojams ir vaikams. Prieš pradedant naudoti šiuos žinynus, vaikai turi patys sukonstruoti robotą iš 38 dalių, ir tai trunka vos apie dešimt minučių, kad kuo daugiau laiko būtų galima skirti programavimui ir žaidimams. Vėliau prie pradinio modelio galima prijungti papildomų įrenginių, pavyzdžiui, kitų „Makeblock“ platformų ar „LEGO WeDo“, kuriuos jau naudoja kai kurios mokyklos Lietuvoje, dalių.
Sukonstruotas robotukas valdomas dviem būdais: pulteliu arba išmaniąja programėle. Versija, naudojama namuose, valdoma programėle, kuri gali būti įdiegta į išmaniuosius telefonus, planšetes ar stalinius kompiuterius. Programėlė prie „mBot“ prisijungia, naudodama „Bluetooth“ ryšį. Versija 2.4G skirta mokykloms, o pats robotukas valdomas į rinkinį įeinančiu pulteliu.
Per pastaruosius dešimtmečius išsiplėtusioje technologijų ir robotikos rinkoje specialistų poreikis nuolat auga. Jaunuosius mokslininkus, vieną dieną dirbsiančius šioje srityje, galime pradėti lavinti jau šiandien, o „mBot“, dėl savo paprastumo ir žaismingo dizaino, neabejotinai įeina į geriausių mokymo priemonių sąrašą.
Parengė Milda Valantiejūtė