Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Ateities transportas – už lėktuvus tris kartus greitesni magnetinės levitacijos traukiniai

Magnetinės levitacijos traukiniai dėl ypač didelio greičio pastaraisiais metais sulaukė didelio mokslininkų susidomėjimo. Jų vystymosi pradžia buvo labai lėta – pirmasis 1984 m. važiavęs magnetinęs levitacijos traukinys judėjo vos 42 kilometrų per valandą greičiu.
Taip galėtų atrodyti magnetinių traukinių stotis.
Taip galėtų atrodyti magnetinių traukinių stotis. / Et3.com nuotr.

Tačiau nuo to laiko jie gerokai patobulėjo ir dabar išvysto milžinišką greitį – Šanchajaus magnetinės levitacijos traukiniai važiuoja 431 kilometro per valandą greičiu.

Dabar tyrėjų komanda iš Japonijos Pietvakarių Jiaotongo universiteto sukūrė bandomąją platformą, pavadintą „super-maglev“. Teoriškai šis traukinys galėtų išvystyti 2900 kilometrų per valandą greitį, rašo iflscience.com.

Didelis traukinio greitis pasiekiamas naudojant vakuuminį tunelį, kuris sumažina traukinio greitį ribojantį oro pasipriešinimą.

Mokslininkų grupė oro slėgį testuojamame tunelyje padarė iki dešimties kartų mažesnį nei atmosferos slėgis jūros lygyje, todėl buvo sumažintas pasipriešinimas ir pavyko pasiekti didesnį traukinio greitį.

Magnetinės levitacijos traukinių greitį kol kas riboja maža bandymo platforma. Tačiau jei pavyktų sukurti ilgesnius tunelius, mokslininkai mano, kad magnetinė levitacijos traukiniai galėtų judėti tris kartus didesniu greičiu nei lėktuvai. Jeigu būtų visiškai tiesus tunelis nuo Maskvos iki Paryžiaus, iš vieno taško į kitą tokiu magnetinės levitacijos traukiniu galima būtų nuvykti vos per valandą.

Magnetinės levitacijos traukiniai ne rieda, o sklendžia virš bėgių – vietoje ratų juose įtaisyti magnetai, kurie pakelia traukinio sąstatą virš įmagnetintų bėgių. Eliminavus trinties tarp riedmenų ir bėgių faktorių, transportavimo paslauga įgyvendinama greičiau ir tyliau.

Domitės mokslo ir informacinių technologijų naujienomis? Prisijunkite prie Mokslas.IT socialiniuose tinkluose „Facebook“, „Twitter“. Patirkite netikėtų atradimų!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos