Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Atmintinė: ką daryti, kai interneto svetainė pradeda blogai veikti?

Šiandien labai didelė mūsų gyvenimo dalis yra susijusi su internetu – nuo žinių skaitymo naujienų portaluose iki pramoginių interneto puslapių. Kita vertus, su dažnu interneto vartojimu smarkiai išauga ir mūsų lūkesčiai – norime, kad interneto svetainės krautųsi greitai, o naršymo patirties negadintų jokie techniniai netikėtumai.
Duomenų saugumas
Duomenų saugumas / 123RF.com nuotr.

Tyrimai rodo, kad net beveik pusė (47 proc.) interneto vartotojų tikisi, kad vidutiniškai interneto puslapis turėtų užsikrauti per 2 sekundes. Ir net 88 proc. vartotojų greičiausiai nebesugrįš į tą patį internetinį puslapį po blogos patirties. Taigi, ką daryti, jei pastebime, kad interneto svetainė veikia prasčiau, kaip laiku identifikuoti problemas bei kaip jas efektyviai išspręsti?

„Kalbant apie internetinius tinklalapius, šiandien jų sukūrimui ir paleidimui jau skiriama daug dėmesio bei biudžeto. Kita vertus, kartais vis dar nepakankamai įvertinama tinklalapių priežiūra jau po jų paleidimo. Ir ypač dėl to, kad ne visos problemos, susijusios su interneto svetainių veikimu, yra iš karto pastebimos. Geras ir vis dar aktualus pavyzdys – karantinas. Teko pastebėti, kad nors karantininiu laikotarpiu įprastų sutrikimų nepadaugėjo, bet padaugėjo atveju, kai lankytojų srautas interneto svetainėse padidėdavo ir būtent dėl to šios svetainės pradėjo lėčiau veikti. Tokiais atvejais reikia kuo greičiau optimizuoti savo svetainės programinį kodą, kad jis veiktų greičiau arba įsigyti profesionalaus svetainių talpinimo serverį, kuris suteiks žymiai daugiau resursų. Bet iššūkių prižiūrint nuosavą interneto svetainę yra ir daugiau, tad visiems jiems pravartu pasiruošti iš anksto“, – sako Elidijus Čypas, „Interneto vizijos“ technologijų vadovas.

Kokiems iššūkių reikėtų tikėtis turint savo interneto svetainę bei kaip kai kuriems iš jų galima pasiruošti iš anksto?

Jokios problemos gali ir nebūti

Pirmiausiai, kaip išskiria E.Čypas, reikia būti labai atidiems ir prieš sprendžiant tariamas problemas – pasitikrinti elementariausius dalykus.

Asmeninio archyvo nuotr./Elidijus Čypas
Asmeninio archyvo nuotr./Elidijus Čypas

„Pirmas žingsnis, jei pastebite, kad interneto svetainės veikla sutriko, turėtų būti labai paprastas ir toks, apie kurį dažniausiai pamirštame pagalvoti. Visų pirma derėtų paprasčiausiai pasitikrinti, ar visos paslaugos sėkmingai pratęstos. Dažnai pasitaiko, kad pamirštama pratęsti tam tikra su interneto svetainės veikimu susijusią paslaugą ir galvojama, kad svetainę kažkas jau nulaužė. Antras dalykas, ką reikėtų patikrinti – ar tinklalapių talpinimo paslaugos tiekėjas neturi kokių sutrikimų savo pusėje ir ar tuo metu jo sistemoje nevyksta profilaktika. Ir tik tuo atveju, jei nei vienas iš šių scenarijų nepasitvirtina, verta pradėti ieškoti sutrikimų“, – pabrėžia ekspertas.

Spendimai lengvesni nei atrodo

Kaip teigia E.Čypas, dažnai įsivaizduojama, kad jei jau svetainės veikimas sutrinka, tai reiškia dideles finansines investicijas ar ilgą taisymo periodą, bet tai – nebūtinai tiesa.

„Kalbant jau apie tikrus, realiai įvykusius interneto svetainių sutrikimus, tai dažniausias jų yra netinkamai suprogramuota svetainė, kuriai reikia daugiau resursų arba neapskaičiuotas lankytojų srautas. Abiem atvejais visada galima pritaikyti greitą sprendimą migruojant svetainę į galingesnį, atskirą serverį. Taip pat dažnai pasitaiko, kad atnaujinant TVS (turinio valdymo sistema) ir jos įskiepius, pastebima, kad programinis kodas neveikia su dabartine PHP versija. Tokiu atveju reikia tiesiog pasikeisti turimą PHP versiją ir problema labai greitai išsisprendžia. Yra atvejų, kai problemą gali savarankiškai išspręsti pats vartotojas. Pavyzdžiui, jei problema kilo dėl kurio nors įskiepio ir jis nėra būtinas svetainės veikimui, jį galima tiesiog išjungti ir svetainės veikimas atsistato vos per kelias minutes“, – išskiria E. Čypas.

Kita vertus, pasak eksperto, didesnių, ypač su interneto svetainės kodo programavimu susijusių problemų nereikėtų bandyti spręsti patiems, o verčiau kreiptis pagalbos į profesionalus: „Svetainės programinio kodo tvarkymas gali užtrukti nuo kelių valandų iki kelių dienų. Be to, jeigu problema rimtesnė – gali tekti jos sprendimui skirti ir dar daugiau programavimo valandų ar net dienų. Taip pat kartais sutvarkius vieną problemą, išryškėja kita, todėl perprogramavimo laikas dar labiau išauga“.

Už neprižiūrimą svetainę – reputacijos kaina

Viena didžiausių klaidų, kurią daro internetinių svetainių savininkai – įsitikinimas, kad ilguoju laikotarpiu kiek apleista ar lėčiau veikianti svetainė neatneš jokios žalos. Anot E.Čypo – realybėje yra priešingai ir tai lemia net kelios priežastys.

IV duomenu centras
IV duomenu centras

„Jei vartotojas ilgesnį laiką nesprendžia savo svetainėje atsiradusių sutrikimų ar laiku į juos nesureaguoja, gali grėsti bent kelios nemalonios situacijos. Geriausiu atveju lankytojams tiesiog ilgiau kraus svetainę ir bus nuolat prarandami lankytojai, kuriems nepatiks lėtas svetainės veikimas. Blogesniu atveju – svetainė visiškai neveiks ir lankytojas tiesiog rinksis eiti į konkurentų tinklalapius, o jūsų svetainės pozicijos paieškos sistemoje „Google“ taip pat nukris. O blogiausiu atveju gali laukti pats nemaloniausias scenarijus: jūsų svetainę nukreips į kitą interneto tinklalapį ir taip bus apgauti jūsų lankytojai, o „Google“ suindeksuos būtent tokį svetainės turinį. Tada teks dirbti mažiausiai du darbus – ne tik tvarkyti savo interneto svetainę, bet ir atgauti prarastas SEO pozicijas paieškos sistemose“, – teigia E.Čypas.

Interneto svetainės priežiūros atmintinė

„Interneto vizijos“ specialistai dalinasi specialia atmintine, kuri padės prisiminti svarbiausius interneto svetainės priežiūros aspektus bei laiku išvengti nemalonių sutrikimų:

  1. Interneto svetainės atnaujinimais ir priežiūra rūpintis nuolat, o ne tada, kai svetainė jau pradėjo lėčiau veikti ar visai nustojo veikti;
  2. Visuomet naudoti ugniasienes – tai gali būti tiek įskiepiai, tiek įvairūs trečiųjų šalių įrankiai, nes jos atlieka tą pačią funkciją, kaip ir ugniasienės, kurios saugo mūsų asmeninius kompiuterius;
  3. Kuriant savo svetainę svarbu naudoti tik oficialius įskiepius ir dizaino temas. Jei internete randate įskiepį, kuris turėtų būti mokamas, bet jums siūloma jį atsisiųsti nemokamai, greičiausiai tai bus spąstai bei įdiegus tokį įskiepį padarysite savo svetainę lengvai nulaužiama;
  4. Vienas pačių reikšmingiausių patarimų vis dar yra senas kaip pasaulis – slaptažodžiai. Jie turėtų būti sudėtingi, sudaryti iš didžiųjų ir mažųjų raidžių, taip pat specialių simbolių ir skaičių bei raidžių. Jeigu slaptažodis bus pernelyg paprastas, pavyzdžiui, „admin“ arba „labas123“ – programišiams nereikės jaudintis nei dėl gerų apsaugų, nei dėl ugniasienių;
  5. Labai svarbu įsirašyti papildomas svetainės apsaugas, pavyzdžiui, saugumo antraštes;
  6. Jeigu svetainę kuriate ir prižiūrite patys, tokiais atvejais ypatingai reikėtų naudotis profesionaliais įrankiais, pavyzdžiui, „Interneto vizijos“ siūlomu „SiteLock“;
  7. Svarbu turėti omenyje, kad jei jūsų svetainė talpinama saugiame serveryje, kuris yra prižiūrimas su visomis naujausiomis apsaugomis, tai savaime neapsaugo neatnaujinamos, senos ar saugumo spragų turinčios svetainės. Tokią svetainę galima prilyginti butui, kuris saugomas storiausiomis šarvuotomis durimis, tačiau kurios paliktos praviros;
  8. Jeigu kuriant ar jau prižiūrint savo interneto svetainę jums kyla klausimų ar įtarimų, bet jaučiate, kad ne visuomet žinote atsakymą, visuomet kreipkitės patarimų ar konsultacijos į specialistus. Ne visada įmanoma sutrikimus ar įsilaužėlių žalą pataisyti pačiam, ypač, neturint reikiamų įrankių

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos