Atrastas keistas ryšys tarp žuvies valgymo ir odos vėžio

Žuvis yra mėgstamas baltymų ir sveikųjų riebalų šaltinis itin rekomenduojamose dietose. Tačiau per didelis žuvies kiekis gali turėti neigiamą efektą sveikatai.
Lašiša
Lašiša / 123RF.com nuotr.

Atlikus didelio masto tyrimą, kuriame dalyvavo beveik 500 tūkst. žmonių, nustatyta, kad žmonės, kurie per dieną suvalgo apie 43 g žuvies, 22 proc. dažniau serga piktybine melanoma.

„Melanoma yra penktas pagal dažnumą vėžys [JAV], o rizika juo susirgti per visą gyvenimą baltiesiems yra viena iš 38, juodaodžiams – viena iš 1000, o ispanakalbiams – viena iš 167“, – aiškino Brauno universiteto dermatologė Eunyoung Cho.

Svarbu pažymėti, kad tai nereiškia, jog turėtume vengti valgyti žuvį. Šis tyrimas rodo tendenciją, o ne pagrindinę priežastį, t. y. mokslininkai tiesiogiai neįrodė, kad valgant daugiau žuvies padidėja odos vėžio rizika. Be to, net jei ir pasitvirtintų tiesioginis ryšys, žuvies valgymo nauda vis tiek greičiausiai būtų didesnė už visišką vengimą jos valgyti, rašo „Science Alert“.

Tačiau toks stiprus atrastas ryšys reikalauja tolesnio tyrimo.

„Nors rezultatai yra stebėjimo pobūdžio ir nereiškia priežastinio ryšio, jų negalima ignoruoti“, – sakė Niukaslo universiteto dietologė Clare Collins, kuri tyrime nedalyvavo. „Reikia apsvarstyti teršalų, kurių gali būti kai kuriose žuvyse, vaidmenį.“

Gerai žinoma, kad aplinkoje esantys toksinai, įskaitant tuos, kurie tiesiogiai sukelia vėžį (pvz. sunkieji metalai), kaupiasi maisto grandinėje.

Šiuos toksinus pasisavina planktonas, kuris kaupiasi krevečių audiniuose. Tuomet krevetėmis mintančių žuvų audiniuose.

Ankstesniais tyrimais nustatyta, kad didesnis žuvies suvartojimas susijęs su didesniu šių teršalų kiekiu organizme, taip pat nustatytos sąsajos tarp šių teršalų ir didesnės odos vėžio rizikos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis