Dėl Lietuvą tebesiaubiančio didelio vėjo ir smarkių liūčių pirmadienį 11 val. su elektros tiekimo sutrikimais buvo susidūrę arba jos iš viso neturėjo maždaug 165 tūkst. vartotojų, daugiausia Vilniaus rajone.
O dingusi elektra išryškino ir kitą problemą. Kaip 15min informavo „Tele2“ viešųjų ryšių vadovė Asta Buitkutė, dėl elektros tiekimo sutrikimų neveikia dalis mobiliojo ryšio stočių.
„Labiau paveiktos miškingos vietovės, kur elektros tinklas retesnis ir viena elektros linija aptarnauja gyvenamąją zoną. Situacija sudėtingesnė Vidurio ir Rytų Lietuvoje. Miestai mažiau paveikti, nes elektros tinklas tankesnis ir fiksuojama mažiau elektros gedimų“, – komentavo A.Buitkutė.
Pasak jos, per tokias liūtis ar audras bazinės stotys tiesiogiai nenukenčia. Dėl vėjo ir griūvančių medžių sutrikus elektros tiekimui, mobiliojo ryšio bazinės stotys veikia tol, kol veikia jų baterija – nuo kelių iki keliolikos valandų.
„Jeigu elektros tiekimas operatyviai atstatomas, klientai ryšio trikdžių nė nepajunta. Jei sudėtinga situacija užsitęsia, „Tele2“ techninio aptarnavimo komandos vyksta prie stočių su elektros generatoriais ir generuoja elektrą, kol tiekimas atsistatys. Tą dabar ir darome – yra pajungtos maksimalios aptarnavimo komandų pajėgos.
Kolegos darbavosi visą naktį ir toliau dirba, kad ryšys nedingtų ar būtų kuo greičiau atstatytas. Esam dėkingi ir tarnyboms, kurios daro, ką gali, kad elektra kuo greičiau veiktų visur“, – sakė „Tele2“ atstovė.
Išvardijo labiausiai paveiktus rajonus
Dalis „Telia“ klientų taip pat patiria nepatogumų dėl nutrūkusio elektros tiekimo į operatoriaus bazines stotis.
„Dėl to gali būti susilpnėjęs arba kai kuriais atvejais neveikiantis mobilusis ryšys. Labiausiai paveikti yra Kalvarijų, Širvintų, Kelmės, Pakruojo, Vilniaus, Molėtų ir Šalčininkų rajonai“, – 15min vardijo „Telia“ atstovas spaudai Audrius Stasiulaitis.
Pasak jo, šiuo metu elektros neturi apie dešimtadalis „Telia“ tinklo bazinių stočių, jos veikia naudodamos baterijas arba išorinius elektros generatorius, kuriuos darbuotojai gabena į labiausiai paveiktas ir tankiausiai apgyvendintas vietoves.
Jis pridūrė, kad pasakyti, kiek gyventojų liko be mobiliojo ryšio pasakyti sudėtinga, nes jei bazinė stotis neveikia dėl to, kad nėra elektros, tai visai nereiškia, kad netoliese gyvenantis vartotojas neturės mobiliojo ryšio.
„Jo telefonas jungsis prie kitos bazinės stoties, dėl to nematome, kiek žmonių neturi mobilaus ryšio. Tikėtiniausia, kad apskritai nebūti ryšio gali atokiausiose vietovėse ar pasienyje, kur stovi viena bazinė stotis ar kelios, kurios neturi elektros ir kurioms pasibaigė baterija“, – aiškino A.Stasiulaitis.
„Kada bus atkurtas elektros tiekimas ir kokybiškas mobilusis ryšys visoje Lietuvoje, priklauso nuo elektros tiekėjų ir jų teikiamų prioritetų. Mes darome viską, kad ryšys būtų kuo skubiau atstatytas“, – pridūrė jis.
„Bitė Lietuva“ feisbuko paskyroje taip pat informavo vartotojus, kad dėl siaučiančios audros susiduria su elektros tiekimo sutrikimais ir glaudžiai bendradarbiauja su ESO, kad ryšio paslaugų kokybė būtų atstatyta kaip įmanoma greičiau.
„Elektros tiekimo sutrikimai ir mums yra didelis iššūkis. „Bitė Lietuva“ ryšio bokštai be elektros veikia tik keletą valandų, kol išsikrauna tokiems atvejams įrengti akumuliatoriai. Prioritetą šiuo metu skiriame labiausiai paveiktiems rajonams“, – feisbuke rašė „Bitė Lietuva“ korporatyvinės komunikacijos vadovas Jaunius Špakauskas.
Pataria pasiruošti
A.Buitkutė pataria gyventojams, dar turintiems mobilųjį ryšį ir elektrą, dėl visa ko pasiruošti – įkrauti įrenginius ir išorines baterijas, įjungti įrenginiuose energijos taupymo režimą, bei naudotis tik būtiniausiomis tuo metu programėlėmis.