Šis sprendimas buvo priimtas ankstesnę dieną atšaukus planuotą raketos startą dėl variklio sistemos gedimo.
„Boeing“ pranešime sakoma, kad antradienį „Starliner“ skrydį teko atšaukti dėl variklio vožtuvų „nenumatytos“ padėties.
JAV kosmoso agentūra NASA pridūrė, kad inžinieriai atmetė kelias galimas šio rikto priežastis, įskaitant programinės įrangos sutrikimą, bet jiems reikia daugiau laiko šiai problemai ištirti.
„Leisime mūsų darbą diktuoti duomenims“, – sakė „Boeing“ komercinių pilotuojamų skrydžių programos vadovas Johnas Vollmeris.
„Mūsų komanda uoliai dirbo, kad užtikrintų šios misijos saugumą ir sėkmę. Starto nebus, kol mūsų aparatas neveiks kaip numatyta ir kol mūsų komandos įsitikins, jog jis parengtas skrydžiui“, – pridūrė jis.
Iš pradžių planuota, kad „Starliner“ bandomasis skrydis įvyks liepos 30-ąją, bet jis buvo atidėtas, kai prie TKS prijungto naujo Rusijos modulio „Nauka“ varikliai neplanuotai įsijungė ir smarkiai pakreipė orbitinę stotį, nors jos padėtis Žemės atžvilgiu buvo greitai pakoreguota. Antradienį aparato paleisti taip pat nepavyko.
2011 metais JAV kosmoso agentūra NASA užbaigė savo daugkartinio naudojimo erdvėlaivių „Space Shuttle“ programą, o vėliau pasirašė milijardų dolerių vertės sutartis su „Boeing“ ir jos varžove „SpaceX“ dėl astronautų skraidinimo į TKS. Ši programa turi užbaigti JAV priklausomybę nuo Rusijos pilotuojamų raketų skrydžių.
„SpaceX“ programa buvo įgyvendinama sparčiau – bendrovė iki šiol jau surengė tris pilotuojamas misijas.
Tuo metu „Boeing“ projektas strigo. Per 2019 metų gruodį surengtą pirmąjį bandomąjį skrydį be įgulos buvo nustatyta daug „Starliner“ kapsulės programinės įrangos riktų, įskaitant trikdžiusių variklių darbą.
Dėl šios priežasties „Starliner“ pristigo degalų pasiekti TKS ir turėjo anksčiau laiko grįžti į Žemę. Vėlesnis tyrimas parodė, kad erdvėlaiviui įskriejant į atmosferą taip pat buvo iškilę didelių nesklandumų, o NASA pripažino, kad buvo priartėta prie aparato katastrofos.
Vis dėlto NASA komercinių pilotuojamų skrydžių programos vadovas Steve'as Stichas (Stivas Stičas) praeitą savaitę sakė žurnalistams, kad šįkart bandymo sėkmės tikimybė atrodo esanti didesnė.
„Norime, kad jis pasisektų; tikimės, kad jis pasiseks – ir atlikome visus įmanomus pasiruošimus“, – kalbėjo jis.
„Boeing“ turi surengti sėkmingą nepilotuojamą misiją, kad jai būtų patikėta skraidinti žmones.