Viena iš stambiausių pasaulyje aviacijos gamintojų – „Boeing“ korporacija – pademonstravo kaip gali atrodyti šeštos kartos naikintuvas. Kol kas kuriama būsimo lėktuvo koncepcija.
Mašinos kūrėjai panaudojo naują aerodinaminę „maišyto sparno“ schemą. Ji primena „skraidančio sparno“ schemą, naudotą radarais nematomame bombonešyje B-2. Tačiau yra ir svarbių skirtumų.
„Maišyto sparno“ atveju, skraidančiojo aparato fiuzeliažo bruožai aiškiai išreikšti ir glotniai pereina į sparną. Horizontalių stabilizatorių su aukščio vairais ir kilio su krypties vairu atsisakyta, siekiant padaryti kovos lėktuvą kuo menkiau pastebimu radarams.
Svarbus momentas – lėktuve piloto kabina yra. Mat daugelis ekspertų prognozuoja kad šeštoji naikintuvų karta bus bepilotė. Tačiau gali būti, kad „Boeing“ sukurs tiek pilotuojamą, tiek ir nepilotuojamą naikintuvo variantą.
Pažymėtina, kad dabar daug lėktuvų gamintojų svarsto apie variantus, kai vienas pilotuojamas naikintuvas valdo keletą bepiločių skraidymo aparatų.
Tiesa, kol kas JAV kariškiai nesuformulavo galutinio reikalavimų šeštajai naikintuvų kartai sąrašo. Tikėtina, naujasis lėktuvas turės gebėti skrieti viršgarsiniu greičiu, nenaudodami forsažo. Be to, šeštąją kartą norima padaryti dar mažiau pastebimą nei penktąja.
Svarbiu bruožu, išskiriančiu naujosios kartos aparatus nuo visų ankstesnės kartos naikintuvų, gali tapti lazeriniai ginklai, galintys numušti kitus skraidančiuosius aparatus ir raketas. Remiantis preliminariais vertinimais, šeštosios kartos naikintuvus išvysti realioje ginkluotėje bus galima ne anksčiau, nei ketvirtajame dešimtmetyje.
Tokius aparatus kuria ne vien „Boeing“. Anksčiau savo ateities naikintuvo viziją pristatė „Northrop Grumman“. Analogiški darbai vyksta ir „Lockheed Martin“.