Šį mėnesį bendrovės specialistai ir kolegos iš kitų informacijos saugumo sričių organizacijų nukenksmino plačiai pagarsėjusio automatinio nepageidaujamų elektroninių pranešimų siuntėjo „Hlux/Kelihos” naująją versiją. Todėl kovo mėnesį elektroninio pašto sraute nepageidaujamų pranešimų dalis sumažėjo 3,5 proc. ir vidutiniškai sudarė 75 proc. Lyginant su vasario mėnesiu šlamštlaiškių sumažėjo beveik penktadaliu.
Tačiau nepageidaujamų elektroninio pašto laiškų srauto sumažėjimas kitų pavojų nesumažino. Pašto antivirusinio filtro veikimo dažnis išliko toks pat, kaip ir praėjusį mėnesį – 2,8 proc. Tačiau piktybinių programų elektroniniu paštu platintojai sugalvoja vis gudresnių socialinės inžinerijos triukų.
Ryškiausias atvejis buvo užfiksuotas kovo 20–23 dienomis. Elektroniniu paštu buvo siunčiami lėktuvo bilietų įsigijimą patvirtinantys pranešimai. Laiškai kvietė elektroniniu būdu užsiregistruoti skrydžiui. Paspaudus laiške pateiktą nuorodą, kompiuteryje atsirasdavo virusas, įdiegiantis kenkėjišką programą „ZeuS/Zbot”, skirtą vogti įvairių internetu teikiamų mokamų paslaugų klientų duomenims.
Masalas – naujasis „iPad“
Brukalų siuntėjai nepražiopsojo švenčių ir suaktyvino korespondenciją artėjant Šv. Patriko dienai, Velykoms bei naujojo „iPad“ planšetinio kompiuterio išleidimo datai. Rusų kalba siųsti elektroniniai pranešimai gausiai reklamavo įvairias dovanas, keliones, ypač ekskursijas į Šventąją Žemę.
JAV „Apple“ produkcijos gerbėjams piktadariai siūlė nemokamai įsigyti naujuosius „iPad“. Šį produktą kaip masalą jie panaudojo viliodami vartotojus užsiregistruoti, atsakyti į klausimus ir dalyvauti finansinėje piramidėje aplankant pateiktas nuorodas ir tuo pat metu įsidiegiant kenkėjiškas programas. Rusiškuose interneto puslapiuose buvo platinami pranešimai, kuriuose Rusijos, Ukrainos ir kai kurių Europos šalių el. parduotuvėlės arba platintojai siūlė įsigyti arba užsisakyti naujuosius „iPad“.
„Kovo mėnesį aktyviausių internetinio šlamšto platinimo šalių sąrašas nepasikeitė. Ir toliau pirmauja Indija, Indonezija bei Brazilija, o Rusija pakilo viena pozicija aukštyn ir dabar užima 13 vietą, – sakė „Kaspersky Lab“ vyriausioji analitikė Marija Namestnikova. – Kaip ir tikėjomės, rusiškuose interneto portaluose partnerių siunčiamas elektroninis šlamštas sudarė didžiąją dalį – apie trečdalį visų pranešimų. Lyginant su vasario mėnesiu, tarp prenumeruotų pranešimų šlamšto padaugėjo beveik 60 proc. Tačiau vasarą padėtis gali pasikeisti – tarp prenumeruotų pranešimų šlamšto turėtų mažėti, bet laiškų, kuriuose bus užslėpta kenkėjų reklama ir partnerių siunčiamų šiukšlių daugės.“