Šis sprendimas priimtas įmonei taip ir nesugebėjus atsitiesti po skandalo dėl dešimčių milijonų socialinio tinklo „Facebook“ vartotojų asmeninių duomenų užvaldymo ir jų perdavimo.
„Cambridge Analytica“, kurią buvo pasamdęs Donaldo Trumpo rinkimų kampanijos štabas, pastarosiomis savaitėmis jautė didžiulį spaudimą dėl paaiškėjusių faktų, kad ji per savo programėlę feisbuke rinko naudotojų duomenis. Tokiu būdu galėjo būti užvaldyti net 87 mln. „Facebook“ vartotojų asmeniniai duomenys.
Įmonė pažymėjo buvusi „apjuodinta daugybės nepagrįstų kaltinimų“, sužlugdžiusių jos verslą ir nepalikusių „jokios realios alternatyvos“, išskyrus likvidavimą.
„Cambridge Analytica“ neabejoja, kad jos darbuotojai elgėsi etiškai ir teisėtai... tačiau žiniasklaidos apsiaustis atbaidė praktiškai visus kompanijos klientus ir tiekėjus“, – rašoma įmonės pareiškime.
„Dėl to buvo nuspręsta, kad ji nebeturi perspektyvų tęsti veiklos“, – priduriama jame.
„Cambridge Analytica“, su Didžiosios Britanijos kompanija „Strategic Communication Laboratories“ (SCL) susijusioji įmonė, turi biurus Londone, Niujorke ir Vašingtone, taip pat Brazilijoje ir Malaizijoje.
Dėmesio ji sulaukė, kai buvo pranešta, kad įmonės valdybai anksčiau priklausė buvęs D.Trumpo vyriausiasis strategas Steve'as Bannono, o „Cambridge Analytica“ sulaukė 15 mln. JAV dolerių (12,5 mln. eurų) finansinės paramos iš JAV rizikos draudimo fondą valdančio milijardieriaus, stambaus Respublikonų partijos rėmėjo Roberto Mercerio.
Skandalas įsiplieskė kovą, kai buvęs įmonės analitikas 28 metų Christopheris Wylie iš Kanados atskleidė, kad „Cambridge Analytica“ sukūrė dešimčių milijonų feisbuko naudotojų „psichologinius profilius“ pasitelkusi specialią psichologinį portretą kuriančią programėlę.
Paaiškėję faktai sulaukė didžiulio atgarsio visame pasaulyje, milijardais JAV dolerių nusmukdė „Facebook“ rinkos vertę ir paskatino politikus bei reguliavimo institucijas abiejose Atlanto pusėse imtis nuodugnios duomenų apsaugos peržiūros.
„Cambridge Analytica“ situaciją dar pablogino paviešinti žurnalistų slapta nufilmuoti kadrai, kuriuose girdėti, kaip įmonės vadovas Alexanderas Nixas kalba apie tai, kaip galima laimėti politines kampanijas pasitelkus šantažą.
Gilėjant krizei „Facebook“ vadovas Markas Zuckerbergas viešai atsiprašė milijardų šio socialinio tinklo naudotojų.
Jam taip pat teko dvi dienas atsakinėti į JAV įstatymų leidėjų klausimus, kaip interneto milžinė teikia vartotojų duomenis reklamos užsakovams.
Po liudijimo Kongrese M.Zuckerbergas pažadėjo, kad „Facebook“ peržiūrės dalijimosi vartotojų duomenimis taisykles ir imsis kitų priemonių stiprinti privatumą bei saugumą.