„Chatboto“ pritaikymas versle: kada įmonėms verta jį įsidiegti?

Internetinės rinkodaros paslaugų tiekėjo „Outgrow“ duomenimis, 2021 m. 58 proc. B2B (verslas-verslui) įmonių ir 42 proc. B2C (verslas-vartotojui) įmonių svetainėse naudojo pokalbių robotą – „Chatbotą“. Virtualus asistentas versle užtikrina greitą ir patogų klientų aptarnavimą, nes leidžia atsakyti į vartotojų klausimus 24 val. per parą ir vienu metu pateikti reikalingą informaciją net keliems šimtams žmonių.
Robotas ir verslininkas
Robotas ir verslininkas / 123RF.com nuotr.

„Chatbotas“ gali būti naudojamas visur, kur reikia efektyviai pateikti informaciją. Dažniausiai šis robotas pritaikomas klientų aptarnavimo srityje – užsakymų pateikimui ar klausimų atsakymui. Virtualaus asistento palaikymui, priklausomai nuo jam skiriamų užduočių ir keliamų tikslų, gali pakakti vieno ar kelių žmonių“, – pranešime spaudai teigia Monika Zeniauskienė, „Tele2“ Chat komandos vadovė.

Roboto nauda versle

Specialistės teigimu, pagrindinė pokalbių roboto nauda įmonėms – technologija padeda atsakyti ne tik į trumpesnius ir lengvesnius klausimus, bet ir gelbėja sudėtingesnėse situacijose, pavyzdžiui, įvykus gedimams ar sutrikus sistemai. Pasak jos, virtualusis asistentas bendrauja ir atlieka veiksmus labai panašiai kaip žmogus.

„Paprastųjų bendravimo robotų („Chatbotų“ gidų) veikimui pakanka vieną kartą suvesti svarbiausią informaciją. Tačiau sudėtingesnio veikimo „Chatbotui“ su dirbtiniu intelektu reikalingas žmonių stebėjimas ir nuolatinis tobulinimas. Programos labai greitai vystosi, tad tikiu, kad netolimoje ateityje pokalbių robotai galės imituoti žmogų ne tik raštu. Šių asistentų teikiamos pagalbos kiekis didės, o pateikiama informacija tik gerės“, – aiškina M.Zeniauskienė.

Kada įmonėms reikia pokalbių roboto?

Jos teigimu, nuolat auga klientų poreikis gauti informaciją bet kuriuo paros metu, kuo greičiau ir kuo aiškiau. Pašnekovė aiškina, kad pokalbių robotai gali būti labai naudingi tiek dideliems, tiek mažiems verslams, tačiau jų technologijų sudėtingumas paprastai pasirenkamas priklausomai nuo įmonės dydžio ir poreikių. Pasak M.Zeniauskienės, didelių klientų srautų nesulaukiančiam verslui pakanka pokalbių roboto, kurio veikimo principas – labai panašus į automatinį atsakiklį.

„Virtualusis asistentas, arba „Chatbot‘as“ gidas, mažoms įmonėms leidžia greitai atsakyti, kai kreipiamasi savaitgaliais ar po darbo valandų. Klientai nėra paliekami nežinioje, jiems iš karto suteikiamas atsakymas ir svarbiausia informacija. Šios technologijos integravimas versle priklauso nuo sistemų, diegimo ir investavimo galimybių. Jeigu verslas nedidelis ir puikiai susitvarko su turimais krūviais, turi patenkintų klientų bazę, gali būti, kad „Chatboto“ jam šiuo metu net nereikia“, – tikina ji.

Neužtenka tik įsidiegti „Chatbotą“

M.Zeniauskienės teigimu, svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad jeigu verslai įsidiegia pokalbių robotą ir nemato ryškaus rezultato, tai nereiškia, kad jis neveikia. Anot jos, neužtenka vien įdiegti virtualų asistentą. Sudėtingesnės technologijos turi nuolat mokytis iš naujų situacijų ir poreikių, o tai padaryti padeda žmonių komanda.

Specialistė aiškina, kad efektyviam pokalbių roboto darbui reikalinga nuolatinė analizė, nes jis veikia taip, kaip jį išmokome tą dieną. Jeigu situacija pasikeičia, robotui ir vėl reikalingas žmogaus įsikišimas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų