Metinė prenumerata tik 7,99 Eur! Karūnuokite savaitgalį kokybišku turiniu.
Išbandyti

COVID-19 pandemija gamtai ne tik padeda – šis laivas prie JAV krantų guli jau beveik metus

Kai laivai nuskęsta, būtina jais pasirūpinti pakankamai greitai, kad nebūtų užteršta gamta. Laivai turi labai daug įvairių naftos produktų – degalai bei variklių alyva gali lengvai išsilieti į aplinką. Tačiau automobilių laivas „Golden Ray“ negelbėjamas nuo praeitų metų rugsėjo 8 dienos. Kodėl?
„Golden Ray“ ©commons.wikimedia.org
„Golden Ray“ ©commons.wikimedia.org

Meksikoje pagamintais „Hyundai“ ir KIA automobiliais užpildytas „Golden Ray“ 2019-ųjų rugsėjo 8 dieną pajudėjo iš Bransviko uosto Džordžijos valstijoje. Prieš plaukdamas į Artimuosius Rytus „Golden Ray“ dar turėjo sustoti Baltimorės uoste, tačiau jo nepasiekė. Laivas stipriai pakrypo, o galiausiai ir visai apvirto visai šalia Bransviko.

„Golden Ray“ iki šiol guli, kur prigulė 2019-ųjų rugsėjį ©Jswagin (CC BY-SA 4.0) | commons.wikimedia.org
„Golden Ray“ iki šiol guli, kur prigulė 2019-ųjų rugsėjį ©Jswagin (CC BY-SA 4.0) | commons.wikimedia.org

Visus „Golden Ray“ įgulos narius pavyko išgelbėti, tačiau laivas kėlė rimtų baimių dėl aplinkos. Jame buvo daugiau nei milijonas litrų degalų. Ir labai daug automobilių. Iš pradžių buvo svarstoma, kad laivą pavyks išgelbėti, tačiau tuomet jis pradėjo degti ir spalį teko pripažinti, kad „Golden Ray“ niekada nebeplaukios. Jį reikia supjaustyti ir atiduoti perdirbimui.

Tam buvo kruopščiai ruošiamasi. „Golden Ray“ turėjo būti grandinėmis supjaustytas į kelias sekcijas, kurias būtų lengviau iškelti iš vandens. Per porą mėnesių išpumpuoti laivo degalai, o inžinieriai apžiūrėjo praktiškai vienodą „Silver Ray“ laivą, kad geriau suprastų jo vidinę struktūrą. Ir vasarį turėjo prasidėti „Golden Ray“ šalinimo darbai.

Tačiau „Golden Ray“ tebeguli ten pat, kur ir nuvirto. Laivą kelis kartus niokojo ugnis. Tiesą sakant, manoma, kad „Golden Ray“ avarija įvyko dėl gaisro ir/ar neteisingai pritvirtinto krovinio. Kiek automobilių buvo laive? Na, draudimo bendrovė įvertino „Golden Ray“ 70-80 milijonų dolerių, o jo krovinį - 80 milijonų.

Tai ko jis nepjaustomas? Paprasta - COVID-19 pandemija. Socialinės distancijos taisyklėse galima padaryti išimčių, darbuotojai galėtų nešioti kaukes ir izoliuotis. Tačiau apie tai net nebuvo galima pagalvoti, nes 10 žmonių, kurie turėjo pjaustyti laivą, susirgo COVID-19, dar 50 teko izoliuoti. 10 iš tų 60 žmonių, kurie buvo paveikti COVID-19, yra kritiškai svarbūs projekto sėkmei. Taigi dabar „Golden Ray“ pjaustymas atidedamas iki spalio.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pastatus įdomiais daro ne tik fasadai: kodėl svarbu, kad jie galėtų pasakoti istorijas?
Reklama
Gal pats metas dalyvauti „Saulėlydžio“ sagos maratone? Visos dalys jau „Telia Play“ platformoje
Reklama
Parama gamtai gali būti ir tvaresnė, ir stilinga: „Lidl“ ir Lietuvos jūrų muziejus pristato unikalią suvenyrų kolekciją
Reklama
Išmanūs transporto infrastruktūros sprendimai – naujasis pažangos etapas pasitelkiant 5G
Užsisakykite
15min naujienlaiškius