„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Danėje išbandomas trejus metus Klaipėdoje kurtas elektrinis laivas

Klaipėdoje Danės upėje išbandytas trejus metus Klaipėdos universiteto inžinierių ir studentų kurtas bei konstruotas elektra varomas laivas. Laivas pirmą kartą į vandenį buvo nuleistas prieš kelias savaites. Klaipėdoje kurtas laivas galėtų išplaukti ir pro jūrų vartus į atvirus vandenis.

Naujojo laivo sumanytojai ir statytojai (nuo elektrinės sistemos iki dizaino) – KU laivų inžinerijos magistrantai: Tomas Žapnickas, jis ir KU mokslinių tyrimų laivo „Mintis“ techninės priežiūros inžinierius, ir Evaldas Narušis, laivų elektronikos specialistas, hidrografas. Laivas buvo statomas KU Jūros tyrimų instituto patalpose. „Mūsų tikslas buvo sukurti elektra varomą laivą ir parodyti, kad galima maloniai leisti laiką ant vandens – plaukioti be triukšmo, be naftos produktais varomiems laivams būdingo kvapo ir dūmų, be tepalų ir rizikos jais užteršti aplinką“, – taip dueto pusketvirtų metų darbą pristato Tomas Žapnickas.

Aurelijos Jašinskienės/15min.lt nuotr./Kapitonas Tomas Žapnickas
Aurelijos Jašinskienės/15min.lt nuotr./Kapitonas Tomas Žapnickas

Laivas pastatytas ant buvusios gelbėjimo valties korpuso, ją restauravus, sukūrus elektrinę valdymo sistemą bei dizainą. Jo ilgis – 8,5 m, korpuso plotis – 2,93 m, grimzlė – 0,65 m, elektrinio motoro galia 15 kW nuolatinė (30 kW trumpalaikė), baterijų talpa – 60 kWh. Laivas vienu metu gali plukdyti 12 keleivių, su viena įkrova nuplaukia 92 km.
Laivo statytojai jį jau išbandė plaukimuose Danės upėje. „Laivo paskirtis – trumpi pasiplaukiojimai nedideliais atstumais. Žinoma, su juo galime plaukti ir iki Juodkrantės, ir iki Nidos, atstumą jis kuo puikiausiai įveiktų, bet ilgesnėje kelionėje žmonėms čia tiesiog stigtų patogumų.“, – pasakoja Evaldas Narušis.

Aurelijos Jašinskienės/15min.lt nuotr./Klaipėdos universiteto mokslininkų sukonstruotas elektra varomas laivas
Aurelijos Jašinskienės/15min.lt nuotr./Klaipėdos universiteto mokslininkų sukonstruotas elektra varomas laivas

Laivo kūrėjai sako, jog po žiemos laivo vaizdas dar keisis. Po bandymų, iškėlus jį iš vandens, bus įrengiamos vidaus patalpos. Idėjų, kaip dar patobulinti savo kūrinį, komanda nestokoja.

Klaipėdietiškas elektrinis laivas, beje, dar neturintis oficialaus pavadinimo – vienas iš Klaipėdos universiteto ir dar 10 partnerių Lenkijoje, Vokietijoje ir Lietuvoje vykdyto bendro projekto ELMAR veiklos rezultatų. Šio projekto tikslas – padėti Pietų Baltijos mažoms ir vidutinėms įmonėms patekti į tarptautines elektra varomų laivų rinkas. Klaipėdiečiai, jau įveikę kelią nuo idėjos iki galutinio produkto, džiaugiasi įkėlę koją į aplinkai draugiškesnio elektrinio vandens transporto kūrėjų pasaulį.

„KU yra EU-CONEXUS (Europos universitetas išmanių pakrančių miestų tvariai plėtrai) dalis ir mokslininkų ieškojimai kuriant aplinkai draugiškas inovacijas yra vienas iš Universiteto prioritetų. KU išauginti specialistai kūrė elektrinį autobusą, pas mus gimė elektra varomas laivas. Didžiuojuosi, jog einam koja kojon su pasauliu ir pažanga“, – sakė KU rektorius prof. dr. Artūras Razbadauskas, šiandien drauge su žiniasklaidininkais apžiūrėjęs ir įvertinęs elektrinio laivo pranašumus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs