Kadaise amerikiečiai važinėjo „Jeep“ visureigiais („Ford GPW“ ir „Willys MB“), kurie irgi neturėjo šarvų. Tai buvo lengvi, neblogai bekelę įveikiantys automobiliai. Tačiau vėliau kariniai visureigiai išaugo, tapo sunkesni ir galingesni. Dabar pėstininkai naudoja visureigius, kurie labiau primena sunkvežimius nei automobilius.
Ir taip yra dėl poreikio. Artimuosiuose Rytuose JAV ir sąjungininkų kariai dažnai susiduria su savadarbių užtaisų grėsme. Konvojų tyko ir pasalos. Taigi, apsauga yra būtina. Bet ne visada – kartais reikia greičio.
ISV („Infantry Squad Vehicle“ – Pėstininkų Skyriaus Mašina) – tai greitas visureigis. Greitas ne tik dėl to, kad turi 2,8 litrų „Duramax“ dyzelinį variklį, išvystantį 186 AG, ir labai lengvą konstrukciją, bet ir dėl to, kad gali būti greitai paruoštas veiksmui.
ISV yra sukurtas „Chevrolet Colorado ZR2“ pagrindu – tai stipriai pagreitina gamybą. Tiesą sakant, šios mašinos dalinasi 90 proc. identiškų detalių, o tai gali pagreitinti visureigio remontą ir priežiūrą. Net ir sutvirtinta pakaba atkeliavo iš civilinių automobilių – stipresnius amortizatorius ir kitas detales pirkėjai gauna su ZR2 paketu. ISV neturi uždaro kėbulo, tačiau tai pagreitina pėstininkų įlipimą ir išlipimą. Kaip jau supratote, ISV kozirio pavadinimas yra „Greitis“.
ISV gali greitai atvykti ten, kur yra reikalingas. Šis visureigis gali būti nuleistas parašiutu iš kokio „C-130J Super Hercules“ ar „C-17 Globemaster III“, bet gali būti pristatytas ir „CH-47 Chinook“ sraigtasparniu. „UH-60 Blackhawk“ atskraidins ISV pakabintą po fiuzeliažu.
ISV pravers desantininkams, lengviesiems pėstininkams ir kitoms kariuomenės šakoms. Žinoma, didžiausio dėmesio ir kritikos sulauks šarvų trūkumas – ISV išmainė saugumą į greitį. Tačiau šarvuotų visureigių JAV jau turi – ISV su jais nekonkuruoja. Šis visureigis veiks ten, kur tiesioginio apšaudymo rizika yra žema. Jis leis greitai važiuoti tarp bazių ir laikinų įtvirtinimų. Tai yra tiesiog naudinga mašina, kuri pravers reaguojant į greitai kylančias grėsmes.
ISV neturi kėbulo, tačiau turi saugos lankus, kuriuos galima panaudoti ir įvairiems kroviniams tvirtinti. Prie jų bus galima tvirtinti ir įvairius priedus, skirtus, pavyzdžiui, apšvietimui. Tiesa, kariai tikriausiai labiausiai norės ko nors apsaugančio nuo lietaus. ISV talpina vieną skyrių – turi 9 vietas. Gamintojas teigia, kad šis visureigis yra lygiai taip pat lengvai valdomas kaip ir civilinės mašinos. Galbūt kada nors modifikuota ISV versija bus prieinama ir civiliams, nors dabar tokių planų GM neturi.
Pirmieji ISV ką tik pasiekė JAV karius. Planuojama, kad jie bus perkami bent 8 metus.