„2020-ieji stipriai pabrėžė būtinybę įkvėpti naujos gyvybės švietimo sričiai. Džiaugėmės išvydę labai plačią sprendimų įvairovę, naudingą įvairiausiems diapazonams – nuo vaikų iki paauglių, nuo jaunų suaugusiųjų iki dirbančių specialistų ir senyvo amžiaus žmonių. Kiekviena komanda finale pristatė konkrečias problemas, kurias reikia spręsti, ir atskleidė kūrybinius planus bei idėjas tam padaryti. Iš tiesų buvo malonu sudalyvauti VU edtech hakatone, ypatingai šiuo metu, kuomet pati mažiausia iniciatyva gali atidaryti ne vieną galimybių langą.
Dalyvių komandos švytėjo smalsumu, paskatino asmenis siekti akademinės kompetencijos, siekė veiksmingo bendradarbiavimo per atstumą ir skatino konstruktyvų grįžtamąjį ryšį. Buvome priversti pajusti didelę aistrą ir jaudulį ekrane iššokančioms idėjoms. „Edtech Hackathon” yra lyg švyturys sudėtingame pandemijos apsuptame pasaulyje, nes švietimas turi didelę jėgą vilčiai sukurti – kaip yra pasakęs Konfucijus, „Švietimas kelia pasitikėjimą, pasitikėjimas kelia viltį, viltis kuria taiką“, – sako Rita Sakus, komisijos pirmininkė.
Hakatono komandų idėjos aprėpė mokymosi visą gyvenimą spektro sprendimus – virtualių pamokų, tarptautinių mainų studentų komunikacijos, kūrybiškumą skatinančios, mokymosi sužaidybinimo ir senjorų edukaciją įgyvendinančios platformos, mokslo eksperimentų rinkiniai, anonimiško studentų atsiliepimų apie dėstytojus ir dėstytojų apie studentus programėlės.
„Apie pasaulinės pandemijos padiktuotą naują realybę apkalbėta yra iš ties labai daug. Su iššūkiais susiduria ne tik verslai, bet ir švietimo įstaigos. Džiaugiuosi galėdamas prisidėti prie tokių iniciatyvų kaip jau tradiciniu tapusiu VU EdTech hakatonu. Nors, rodos, iššūkiai su kuriais susiduria edukacinė sritis nekinta, šiemet pastebėjau gerokai paaugusią dalyvių brandą. Į dalyvius įsitraukė patyrę, su technologijomis gerai susipažinę specialistai. Komandos ne tik užčiuopė gilesnes problemas, jų ir sprendimai apėmė platesnes problemas.
Tai, kad ne tik siūlomas siauras sprendimas, tačiau žvelgiama į gerokai platesnę perspektyvą – iš tiesų nuteikia labai pozityviai. Nuo grįžtamojo ryšio tarp dėstytojų ir studentų iki rimtos investicijos į mūsų augančią kartą taip sėkmingai programuojant jų galimybes iš anksto įžengti į mokslinių tyrimų laboratorijas. Ypatingo komisijos dėmesio susilaukė ir projektas, tiesiogiai nukreiptas į taip vadinamą sidabrinę ekonomiką, sprendimą skirta mūsų senjorams. Visiems, kurie nedalyvavo, rekomenduoju peržiūrėti hakatono finalinio renginio pristatymus“, – sako Andrius Milinavičius, „Edtech Hackathon“ komisijos narys.
Sekmadienį vykusiame finale idėjas vertino profesionali komisija – „EdTech Forum Lietuva” bendraįkūrejas dr. Vladas Lašas, Lietuvos verslo angelų asociacijos (LitBAN) valdybos narė Rita Sakus, Nacionalinės švietimo agentūros direktorė Rūta Krasauskienė, Lietuvos švietimo tarybos pirmininkė prof. dr. Saulė Mačiukaitė-Žvinienė, „Swedbank investicijų valdymo direktorius” dr. Tadas Gudaitis ir „Baltic Sandbox” įkūrėjas ir plėtros vadovas Andrius Milinavičius. Komisijos simpatijas vienbalsiai užkariavo komandos „Paulai Tech” idėja „Universe for kids” – skaitmeninė mokymosi platforma, skatinanti vaikų įsitraukimą į STEM, kurią sukūrė komanda „Paulai Tech”.
„Mūsų komanda labai džiaugiasi, kad Lietuvoje atsiranda susidomėjimas edukacinėmis technologijomis. Vilniaus universiteto Verslo mokyklos organizuotas „Edtech hakatonas” buvo puikus renginys, kurio metu sulaukėme daug patarimų iš patyrusių ekspertų. Mūsų vystomoje platformoje sudominsime vaikus mokslu ir technologijomis bei sudarysime galimybes juos išbandyti papildytoje realybėje” – dalinasi Monika Paulė, „Paulai Tech” narė.
Lapkričio 12 d. startavusioje edukacinių technologijų savaitėje žiniomis ir patarimais dalinosi stipriausių Lietuvos ir užsienio technologinių įmonių atstovai, Lietuvos viešojo sektoriaus bei startuolių atstovai – antrepreneris Ilja Laurs, „Unity“ atstovas Ben Mcilmoyle, „Swedbank investicijų valdymas“ vadovas ir VU Verslo mokyklos prof. Tadas Gudaitis, buvusi Lietuvos švietimo ministrė Jurgita Petrauskienė, KTU Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto dekanas dr. Ainius Lašas ir kiti. Dalyviai taip pat turėjo nepaprastą progą kartu su prof. dr. Christoph Schäfer virtualiai aplankyti CERN.
Viso projekto metu iššūkius švietime sprendė 130 dalyvių, susibūrusių iš viso pasaulio: Meksikos, Kolumbijos, Kinijos, Indijos, Bulgarijos, Belgijos, Ukrainos, Baltarusijos, Latvijos ir Lietuvos. Finalą pasiekė ir savo startuolių idėjas pristatė bei dėl pagrindinio prizo varžėsi 10 komandų
„Džiaugiuosi, kad „Edtech Hackathon“ jau antrus metus suburia stiprią ir atsidavusią komandą, kuri padėjo įgyvendinti šį 10 dienų inovacijų ir švietimo technologijų projektą bei gabiausius savo sričių profesionalus – mentorius, kurie šiais metais skyrė dešimtis valandų konsultacijoms, dešimtis pranešėjų, pristačiusius aktualiausius švietimo iššūkius ir galimybes bei dalyvius iš 6 laiko zonų, kurie sugebėjo suvienyti jėgas vieningo tikslo link – geresnio ir patogesnio švietimo visiems“ – dalinasi Vytenis Mockus, iniciatyvos sumanytojas ir vadovas.