„Ispanijos modelių agentūros eksperimentas susilaukė ne tik didelio populiarumo, bet ir pasirodė esantis naudingas finansiškai. Rožiniais plaukais akį traukianti DI mergina vos per keletą mėnesių sugebėjo peržengti 100 tūkstančių sekėjų ribą ir savo kūrėjams jau uždirba dešimtis tūkstančių eurų per mėnesį. Žmonėmis apsimetančių DI nuomonės formuotojų jau yra ir daugiau, todėl artimiausiu metu visuomenei teks nuspręsti, ką su jais daryti – šalinti ar netrukdyti veikti šalia tikrų žmonių“, – artėjančią problemą pristato „Telia“ Skaitmeninės pažangos centro dirbtinio intelekto ekspertas dr. Paulius Pakutinskas.
Pastūmėjo žmonių netobulumas
Priešingai nei būtų galima pagalvoti, Aitana Lopez nėra didžiųjų technologijų kompanijų produktas. Ši idėja gimė ispanų modelių agentūros „The Clueless“ įkūrėjui Rubenui Cruz, jaudinantis dėl nesėkmių versle. Vyras padarė išvadą, kad dėl daugumos klientų sustabdytų ir atšauktų projektų buvo kaltas ne prastas drabužių linijos dizainas, o žmogiškasis faktorius.
„Nuomonės formuotojai ir modeliai nėra mechanizmai, aklai vykdantys komandas ar idealiai besilaikantys susitarimų. Jie gali blogai jaustis, neatvykti į fotosesijas arba atsisakyti vykdyti užsakovo pageidavimus. Deja, šios žmogiškosios savybės dažnai nesuderinamos su numatytų reklaminių kampanijų tikslų siekimu, o dar didesnė problema, kad alternatyvų šiam medijų kanalui praktiškai neegzistuoja. Visa tai ir paskatino ieškoti būdų sukurti virtualią asmenybę be žmogui būdingų trūkumų“, – DI personažo gimimo motyvus dėsto P.Pakutinskas.
Taip pasaulį išvydo Aitana Lopez, patraukliomis kūno formomis ir rožiniais plaukais akį traukianti 25 metų mergina iš Barselonos. Dirbtinio intelekto įrankiais sukurta asmenybė save apibūdina kaip stiprią ir nepriklausomą moterį, mėgstančią kompiuterinius žaidimus ir sportą.
Nauja pinigų „spausdinimo“ mašina?
Užmetę akį į Aitanos „Instagram“ profilį, sunkiai galėtume jį atskirti nuo tikro žmogaus paskyros. Kiekvienoje nuotraukoje matome tuos pačius veido bruožus ir figūrą turinčią moterį, pozuojančią įvairiais kampais ir dėvinčią skirtingų dizainerių drabužius. Be kokybiškų fotosesijų profilyje galima rasti netgi vaizdo įrašų apie šios DI nuomonės formuotojos dieną, nuolat keliamų „storių“ iš menamų kelionių bei kito tikroviško turinio.
Nenuostabu, kad tai padėjo A.Lopez nuo liepos iki gruodžio surinkti beveik 200 tūkstančių sekėjų ir iš įvairių garsenybių netgi sulaukti kvietimų į pasimatymą, šioms net nenutuokiant apie skaitmeninę merginos prigimtį.
„Tokia didelė sekėjų minia suteikia galimybę DI nuomonės formuotojos kūrėjams iš įvairių prekės ženklų prašyti maždaug 1000 eurų už kiekvieną reklaminį įrašą. Tačiau tikrasis tokių projektų uždarbis slypi suaugusiems skirto mokamo turinio platformose, tokiose kaip „OnlyFans“ konkurentė „Fanvue“. Ten skelbiami pikantiški kadrai, kuriuos Aitana gali „kepti“ nors ir 24/7, padeda jai susižerti net iki 10 tūkstančių eurų per mėnesį“, – pinigų srautų kilmę atskleidžia „Telia“ atstovas.
Kita vertus, šie pinigai toli gražu nėra „spausdinami“ kompiuterio. Nors dirbtinis intelektas geba rašyti socialinių tinklų įrašų antraštes ir pagal pateiktą užklausą generuoti paveikslėlius, jis vis dar neišsiverčia be žmogaus pagalbos. Aitanos užkulisiuose dirba net kelių žmonių komanda, kiekvieną savaitę kurianti turinio idėjas, padedanti „nušlifuoti“ skelbiamas iliustracijas ir besirūpinanti, kad DI nuomonės formuotoja neprarastų „žmogiškos“ asmenybės.
Nauja realybė
Pasak P.Pakutinskas, Aitana nėra vienintelė DI socialinių tinklų žvaigždė. Virtuali devyniolikmetė iš Helsinkio Milla Sofia, italė Emily Pellegrini, berlynietė Sika Moon – tai tik keletas virtualių „influencerių“ pavyzdžių. Vartotojams palankiai priimant jų turinį, ateityje tokio tipo paskyrų tik daugės ir jų įrašai galiausiai atsidurs kiekvieno mūsų naujienų sraute.
„DI robotai jau dabar sudaro reikšmingą socialinių tinklų komentatorių dalį, tad jiems pradėjus masiškai kelti turinį, pagrindinės platformos gali prarasti visą savo žavesį. Žmonės visais laikais vertino autentiškumą ir ryšį su kitais žmonėmis, todėl nesuvaldyta DI “„asmenybių“ invazija gali juos išvyti į naujus DI neprieinamus socialinius tinklus. Tačiau galimai to neprireiks, nes populiariausios platformos DI sugeneruotą turinį ir profilius pradės žymėti specialiais ženklais, išvengiant nesusipratimų ir suteikiant pasirinkimą – matyti tokį turinį ar ne“, – reziumuoja „Telia“ Skaitmeninės pažangos centro ekspertas.