„Žiemą ypač išryškėjo egzotinių kelionių tendencija – keliautojų skaičius į populiarias Azijos šalis augo net kelis kartus“, – sako „DATA ATLAS“ produkto vadovas, duomenų mokslininkas Gediminas Jankauskas.
Saulės šilumos ieškojo tolimojoje Azijoje
„Tele2“ didieji duomenys rodo, kad žiemą lietuviai keliavo mažiau – lyginant su rudeniu, keliautojų skaičius buvo mažesnis dešimtadaliu. Nors tautiečiai į užsienį vyko rečiau, jie mielai rinkosi tolimesnes, egzotines kryptis.
„Šią žiemą lietuvių susidomėjimo sulaukė Azijos šalys, o ypač Tailandas. Lyginant vasarį su rugsėju, žiemą keliautojų skaičius į šią šalį išaugo daugiau nei 6 kartus. Neatsilieka ir kitos populiarios pietryčių Azijos šalys – gerokai daugiau turistų iš Lietuvos sulaukė ir Indonezija, Vietnamas, Indija, Malaizija“, – sako mokslininkas.
G.Jankausko teigimu, tokį pietryčių Azijos šalių populiarumą lemia palankus sezonas. Šiuo metu oro ir vandens temperatūra yra optimali – nėra taip karšta, kaip vidurvasarį.
Artimesnės kelionės – taip pat populiarios
„Tele2“ didieji duomenys rodo, kad šią žiemą lietuviai dažniausiai keliavo į Latviją ir Lenkiją. Išvykos į kaimynines šalis sudarė apie pusę visų kelionių. „DATA ATLAS“ produkto vadovas sako, kad tai nebūtinai reiškia, jog tautiečiai čia vyko vien poilsiauti.
„Dažnai į kaimynines šalis lietuviai vyksta darbo reikalais arba specialiai planuoja išvykas tam, kad apsipirktų. Šią žiemą itin populiarus buvo ir pietinėje Lenkijoje esantis Zakopanės regionas, į kurį lietuviai vyko slidinėti“, – teigia ekspertas.
Taip pat populiarumo sulaukė ir kita slidinėjimo kryptis – Slovakija. Į šią kalnų šalį, lyginant paskutinį žiemos mėnesį su paskutiniu rudens mėnesiu, vyko net 55 proc. daugiau lietuvių.
Žiemos metu tautiečiai ieškojo ir saulės, o populiarumu išsiskyrė dvi kryptys. Viena iš jų – Egiptas, kurį, rugsėjo mėnesį lyginant su sausiu, aplankė daugiau nei 6 kartus daugiau poilsiautojų. Kita pamėgta kryptimi tapo Izraelis, kuris sulaukė net 64 proc. daugiau lankytojų nei rudenį.
Anot G.Jankausko, pagal aktyvių SIM kortelių skaičių trečiąjį praėjusių metų ketvirtį, „Tele2“ turi didžiausią šalyje elektroninių ryšių rinkos dalį (45,7 proc.), tai leidžia tiksliai pastebėti lietuvių kelionių krypčių tendencijas. Duomenys analizuojami ir pateikiami laikantis aukščiausių duomenų saugumo standartų: naudojami tik nuasmeninti, apibendrinti, ir tik dideli klientų bazės segmentai, todėl neįmanoma identifikuoti konkretaus kliento.