„Lockheed C-5 Galaxy“ pirmam skrydžiui pakilo dar 1968 metais. 1970-aisiais jis pradėjo oficialią tarnybą, kurios pabaiga dar nėra numatyta. Žinoma, dabar skraidantys „C-5 Galaxy“ yra modernizuoti – šio amžiaus pradžioje JAV Karinės oro pajėgos modernizavo 52 C-5 į C-5M. Orlaiviai gavo naujus variklius, avionikos įrangą, modernią GPS sistemą ir dar kelias naujas technologijas. Dabar C-5M yra nepakeičiamas pagalbininkas, kuris į užtarnautą poilsį nesiruošia, nors paskutiniai šio tipo lėktuvai pagaminti dar prieš 30 metų.
Tiesą sakant C-5M dabar matuojasi naują vaidmenį. JAV karinės oro pajėgos nori panaudoti šį orlaivį kaip skraidančią ligoninę. Pasirodo, tam šis transportinis milžinas puikiai tinka.
C-5M ilgis siekia 75,31 metrą, o sparnų ilgis – 67,89 m. Su 129 tonų kroviniu C-5M gali nuskristi daugiau nei 9000 km. Ir tai dar nėra viskas – šio transportinio milžino degalų bakai gali būti papildyti ore. „C-5M Galaxy“ nebijo žvyrinių takų, o keturi varikliai ne tik sėkmingai gena orlaivį pirmyn, bet dar ir pagamina pakankamai daug elektros energijos papildomai įrangai.
Šiuo metu sužeistųjų evakuacijos vaidmenį atlieka mažesni transportiniai lėktuvai. Štai C-17 talpina net 60 neštuvų su sužeistaisiais. Tačiau C-5M turi net 960 kubinių metrų krovinių skyrių, kuriame galima sutalpinti daugiau nei šimtą neštuvų su sužeistaisiais. Čia pat bus ir medicininė įranga, prie sužeistųjų skrydžio metu galės dirbti ir medicininis personalas.
Šiuo metu C-5M skraidanti ligoninė vis dar yra bandoma, tačiau tai būtų labai naudingas lėktuvas. Jis pasitarnautų ne tik karo atveju, bet ir įvykus stichinėms nelaimėms ar technologinėms katastrofoms. Juolab, kad šis lėktuvas išlaikytų modulinę architektūrą – prireikus jis greitai vėl taptų paprastu kariniu transporteriu. Jis galės į kitą pasaulio kraštą gabenti maistą, vaistus ir gydytojus, o skrisdamas atgal pasiims sužeistuosius. Ir tai yra ilgalaikis planas, turint omenyje, kad C-5M tikrai tarnaus ir po 2040-ųjų.