Didžiausias kada nors rastas lobis šioje šalyje: septyni jo ieškotojai pasidalijo 5,2 mln. eurų

Jungtinėje Karalystėje už 4,3 mln. svarų sterlingų (5,2 mln. eurų) parduotas 2584 sidabrinių monetų lobis iš normanų užkariavimo laikų. Tai – didžiausias kada nors šalyje rastas, „precedento neturintis“ lobis, skelbia BBC.
Jungtinėje Karalystėje už 4,3 mln. svarų sterlingų (5,2 mln. eurų) parduotas 2584 sidabrinių monetų lobis iš normanų užkariavimo laikų.
Jungtinėje Karalystėje už 4,3 mln. svarų sterlingų (5,2 mln. eurų) parduotas 2584 sidabrinių monetų lobis iš normanų užkariavimo laikų. / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Pastarąjį įsigijo Jungtinės Karalystės Pietvakarių paveldo fondas (South West Heritage Trust – angl.).

Monetas su metalo detektoriais radę ieškotojai pasidalys gautas lėšas su žemės savininku.

Chew Valley lobį, kaip dabar žinoma, septyni ieškotojai aptiko 2019 m. sausio 26 d., ieškodami metalo Chew Valley vietovėje Somerseto grafystėje.

Pietvakarių paveldo fondo vykdantysis direktorius Samas Astillas teigė, kad šis lobis simbolizuoja lemtingą Anglijos istorijos momentą.

„Todėl džiaugiamės, kad pavyko jį įsigyti, kad juo galėtų džiaugtis ateinančios kartos“, – sakė jis.

Didžiąją dalį monetų Lisa Grace ir Adamas Staplesas su penkiais draugais atkasė 2019 m. savaitgalio išvykos metu. Anksčiau jie yra sakę, kad rasti tiek daug monetų buvo „svajonė“.

Ekspertai įtaria, kad monetos greičiausiai buvo užkastos, kad jos būtų išsaugotos per normanų užkariavimo neramumus.

Mažiau nei ant pusės monetų pavaizduotas Haroldas II (paskutinis karūnuotas Anglijos saksų karalius, 1066 m.), o ant kitos pusės – Vilhelmas I (1066-1087 m.).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis