Didžiausias Ukrainos „Telegram“ kanalas „Trucha“ didina savo pajėgumus informaciniame kare

Praėjo jau daugiau nei septyni mėnesiai nuo tada, kai Rusija paskelbė plataus masto karą prieš Ukrainą. Šiandien kiekvienas Ukrainos pilietis ir toliau kovoja šiame kare, jei ne tiesiogiai, tuomet informaciniame fronte. Vienas ryškiausių to pavyzdžių – didžiausias Ukrainos „Telegram“ tinkle veikiantis kanalas „Trucha“, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Telegram
Telegram / 123RF.com nuotr.

Per septynis Rusijos invazijos mėnesius iš Charkive įsikūrusio visuomeninio kanalo jis tapo didžiausiu kanalu šalyje ir nuo 190 tūkst. žiūrovų išaugo iki 2,5 mln. Kita vertus, tarptautinių partnerių parama šiuo sunkiu metu bei jų aiški ir nepalaužiama pozicija vis dar išlieka prioritetu. Todėl šiandien kanalo įkūrėjai ragina visus socialiai atsakingus verslo ir tarptautinius partnerius prisijungti prie jų iniciatyvų ir veikti kartu.

Nuo pat pirmųjų karo dienų Lietuva teikė Ukrainai didelę paramą gynybos srityje – būtent iš Lietuvos partnerių buvo gauti pirmieji „Stingeriai“, tarpininkavimas ir pagalba Europos integracijai, ginklų tiekimui ir sankcijos agresoriui. Šiandien, pasak „Truchos“ komandos, viena aštriausių problemų Ukrainos gynėjams – nuolatiniai priešo apšaudymai, dėl kurių jie negali fiziškai priartėti prie artilerijos ir ją sukoreguoti. Ukrainos kovotojams danguje reikia savo akių, o labiausiai – „Mavic 3“ ir „DJI Matrice 30T“ modelių dronų, kurie leidžia matyti dideliu atstumu.

Europos Tarybos Parlamentinės Asamblėjos (ETPA) nuolatinės Ukrainos delegacijos vadovė Marija Mezentseva prisijungė prie „Truchos“ iniciatyvos, derėjosi su tiekėjais Lietuvoje ir padėjo pristatyti dronus į fronto liniją. Komanda nusprendė anonsuoti sutelktinio finansavimo kampaniją ir pinigų rinkimą dronams. Buvo įsteigtas ir paskutinę vasaros dieną startavo labdaros fondas „Trucha. Ukraina“. Steigėjai turėjo ambicingą planą per 72 valandas surinkti 10 milijonų grivinų, tačiau dėl neįtikėtino skaitytojų palaikymo šis rezultatas buvo pasiektas per pusantros dienos.

„Tai – labai svarbus projektas, kuris buvo įgyvendintas bendromis pastangomis su didžiausiu šalyje „Telegram“ kanalu. Surinkome didžiulę sumą pinigų ir galime laisviau pažvelgti į kariuomenės „akių“ – dronų – poreikį. Noriu pabrėžti, kad šis karas yra neįprastas. Tai pozicijų ir technologijų karas. Mes tai įpratome vadinti „Pergalės trikampiu“, kai viskas vyksta sinergiškai: kariškis, dronas, „Starlink“ internetas. Viso to centre, žinoma, artilerija ir tie žmonės, kurie laimi danguje bei žemėje. Mūsų partneriai iš Lietuvos taip pat prisijungė prie šio nuostabaus projekto, kuris tapo ne tik visos Ukrainos, bet ir tarptautiniu projektu. Jūsų pagalbos dėka pergalė tikrai artėja“, – teigia M.Mezentseva.

Už surinktus pinigus „Trucha“ iš Lietuvos tiekėjo UAB „Dimeka“ užsakė 8 dronus „DJI Matrice 30T“ ir 4 UAV lėktuvus, kurie jau atvyko į Charkivą ir Kyjevą, o dabar keliauja į fronto liniją. Taip pat vykdomi 54 dronų „Mavic 30“ užsakymai ir logistika.

Turėdama didžiulius išteklius, „Trucha“ komanda nuo pat pirmos dienos suprato, kad kovos tik informaciniame fronte tikrai nepakanka. Nuolat augantis sekėjų skaičius, daugybė kariškių prašymų, humanitarinės pagalbos logistikos poreikis – visa tai paskatino imtis papildomų aktyvių veiksmų. Pirmiausiai – pradėti evakuoti žmones iš pavojingiausių Charkivo srities rajonų, taip pat susitelkti aprūpinant Ukrainos gyventojus benzinu, maistu, saulės baterijomis. Iš pradžių „Trucha“ fondas tuo rūpinosi tik savo jėgomis, tačiau vėliau buvo nuspręsta padidinti pagalbos mastą.

„Šiandien „Trucha“ Ukrainoje sprendžia pirmos būtinybės poreikį – humanitarinės pagalbos pristatymą į išlaisvintus Charkivo srities miestus ir miestelius, taip pat žieminių uniformų kariams pirkimą“, – pabrėžia „Trucha“ komandos įkūrėjas Maksimas Lavrinenko.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis