Dirbtinis intelektas padeda įvertinti patiekiamo alaus kokybę

Informacinių technologijų bendrovės „Accenture“ Baltijos šalių padalinys vienam didžiausių Europos alaus gamintojų sukūrė mobiliąją nuotraukų analizės programėlę su integruotu dirbtiniu intelektu. Su šia programėle gamintojas daugiau nei 25-iose šalyse gali valdyti klientams patiekiamo alaus kokybę.
Alus
Alus / Shutterstock nuotr.

Mobiliajame įrenginyje atsidarius programėlę ir nufotografavus alaus bokalą, dirbtinis intelektas iš karto įvertina, ar alus patiektas gerai. Vertinant alų, vienas svarbiausių kokybės parametrų yra putos aukštis taurėje – jis suteikia informaciją apie alaus kokybę, alaus pristatymo ir laikymo sąlygas bei tai, kaip alus buvo įpiltas į taurę. Jei bent viename etape buvo pasikeitimų, tuomet galima pastebėti pokyčius alaus putos aukštyje.

„Dėl konfidencialumo negalime nurodyti konkretaus alaus gamintojo, kuriam buvo sukurta programėlė, tačiau šis atvejis parodo, jog šiais laikais dirbtinio intelekto panaudojimo spektras yra išties platus. Dirbtinis intelektas – geras pagalbininkas daugelyje sričių, įskaitant ir maisto bei gėrimų pramonę – pavyzdžiui, kaip šiuo atveju, suteikiant galimybę įvertinti produktų kokybę,” – sako Kaspars Auzarejs-Auzers, technologijų ir skaitmeninės kūrybos paslaugas teikiančio „Accenture Song“ padalinio vadovas Baltijos šalyse.

Pasak jo, sukurta mobiliąja programėle yra paprasta naudotis ir ji ne tik vartotojui iš karto suteikia grįžtamąjį ryšį apie alaus kokybę, bet taip pat apjungia informaciją iš įvairių šalių ir vietų, kuriose prekiaujama šio gamintojo alumi. Taip gamintojas gali įvertinti bendrą produkto kokybės lygį bei identifikuoti vietas, kuriose dėl kokių nors priežasčių kokybės lygis sumažėjo, ir imtis veiksmų jį pagerinti.

Kuriant šią programėlę, vienas iš iššūkių, kurį „Accenture“ specialistai Lietuvoje ir Latvijoje turėjo įveikti, tai sukurti vaizdo atpažinimo funkciją, leidžiančią nustatyti skirtingų alaus bokalų tipus bei putos aukštį, kuris būtų proporcingas atitinkamos taurės tipui ir dydžiui. Tam, kad specialistai galėtų apmokyti dirbtinio intelekto algoritmus atpažinti, įvertinti ir diferencijuoti patiekiamo įvairaus alaus kokybę, gamintojas atsiuntė daugiau nei 30 skirtingų formų ir dydžių bokalų bei alaus pavyzdžius.

Buvo sukurtas techninis sprendimas – kompiuterinės regos pagrindu veikianti alaus putos aukščio matavimo funkcija, kuri vaizdo apdorojimui apjungia linijinius algoritmus ir mašininį mokymąsi bei veikia AWS debesijos serveryje. Sukurta programėlė skirta gamintojo vidiniam kokybės proceso stebėjimui.

„Prieš keletą metų „Accenture“ atidarė prototipų kūrimo studiją „Liquid Studios” tam, kad galėtų kurti prototipus ir taip idėjas paversti įvairiomis programėlėmis bei paslaugomis. Vienas iš mūsų projektų – alaus kokybę vertinantis dirbtinio intelekto prototipas, kuris vėliau buvo įdiegtas į mobiliąją programėlę. Dirbtinis intelektas buvo išmokytas atpažinti alaus taures ir atsižvelgiant į skirtingas matavimo kategorijas, matuoti alaus putų aukštį, kuris būtų proporcingas konkrečiam taurės tipui ir dydžiui. Esame patenkinti rezultatu – alaus gamintojo atsiliepimai apie šią programėlę puikūs“, – priduria Marks Petrovs, „Accenture Liquid Studios“ inovacijų ir techninis vadovas.

Po penkerių metų žmonių sąveika su skaitmenine aplinka bus kitokia, nei jau esame įpratę matyti. Dirbtinis intelektas padės įmonėms giliau pažinti klientus ir užmegzti su jais prasmingus santykius, taip pat suteiks galimybių pagerinti produktų ir paslaugų kokybę. Geriausi skaitmeninių produktų ir paslaugų kūrimo rezultatai bus pasiekti derinant kūrybinį talentą ir technologijas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis