Dronų žudikas: 16 mln. eurų kainuojantis ginklas orlaivių būrį sunaikina akimirksniu

Karinių oro pajėgų tyrimų laboratorija (AFRL) kovojo su kylančia dronų būrių grėsme naudodama taktinį didelės galios operatyvinį atsakiklį (THOR), skirtą keliems taikiniams sunaikinti, praneša „New Atlas“.
THOR dronus naikinantis ginklas
THOR dronus naikinantis ginklas / U.S. Air Force photo / Adrian Lucero)

Kaip parodė Ukrainoje vykstantis karas, dronai tampa šiuolaikinio karo pagrindu – ne tik žvalgybai ar pavienėms raketų atakoms, bet ir kaip puolamieji ginklai.

Prognozuojama, kad technologijos pažengs tiek, kad bepiločiai orlaiviai galės atakuoti organizuotais būriais, kurių skaičius bus toks didelis, kad įveiks įprastinę priešlėktuvinę gynybą.

Gynybai tiriami įvairūs metodai, o vienas iš perspektyviausių yra nukreiptosios energijos ginklų naudojimas. Vienas iš jų – THOR, kuris naudoja didelės energijos mikrobangas, paleidžiamas sprogimais, kad atremtų artėjančius priešiškus dronus. Tai daroma ne sprogdinant dronus bet išdeginant jautrią elektroniką, todėl dronai sudūžta.

THOR buvo nukreiptas prieš daugybę taikinių realiomis sąlygomis.

Taip pat skaitykite: JAV kariuomenė sudarė 66 mln. dolerių vertės sutartį dėl naujo tipo ginklo

Naudojant kardaninę nukreipimo sistemą, taikinį pavyko per nanosekundes susekti ir užfiksuoti plačiame dangaus plote, jį sunaikinant didelės galios mikrobangų (HPM) impulsais.

18 milijonų JAV dolerių (16,7 mln. eurų) kainavęs THOR yra įmontuotas į 6 metrų transportavimo konteinerį. Jį du kariai gali sumontuoti maždaug per tris valandas. Be to, jis turi patogią vartotojo sąsają, kuriai reikia tik minimalaus apmokymo.

„Tai ankstyvoji demonstracinė priemonė, todėl esame įsitikinę, kad galime panaudoti tą pačią technologiją ir padaryti ją veiksmingesnę“, – sakė THOR programos vadovo pavaduotojas kapitonas Tylaras Hansonas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis