Dvigubi „Facebook“ standartai: M.Zuckerbergo privatumas saugomas, vartotojų – nelabai

Socialinio tinklo „Facebook“ valdytojai pripažino, kad slapčia buvo trinami įkūrėjo Marko Zuckerbergo susirašinėjimai programėlėje „Facebook“. „Po to, kai 2014 m. buvo įsilaužta į „Sony Pictures“ elektroninio pašto paslaugą, atlikome pakeitimų, kuriais saugojame savo vadovų susirašinėjimą“, – aiškino socialinio tinklo atstovas spaudai, rašo „The Verge“.
Markas Zuckerbergas
Markas Zuckerbergas / AFP/„Scanpix“ nuotr.

„Tarp papildomų priemonių yra Marko susirašinėjimo per „Messenger“ saugojimo trukmės apribojimas. Tą padarėme pilnai laikydamasi savo teisinių įsipareigojimų išsaugoti žinutes“, – pridūrė atstovas spaudai.

Tai reiškia, kad kai kuriuose iki šiol egzistuojančiuose susirašinėjimuose visiškai neliko M.Zuckerbergo parašytų žodžių pėdsako, o tokie dalį turinio praradę susirašinėjimai buvo apskritai pašalinti iš „Facebook“ įrankio, leidžiančio atsisiųsti savo istoriją socialiniame tinkle.

Kai kurių vartotojų naujesni susirašinėjimai su M.Zuckerbergu, anot „TechCrunch“ žurnalistų, kol kas yra nepakitę, be to, panašu, kad ištrinti ir ne visi iki 2014 m. M.Zuckerbergo per „Messenger“ parašyti pranešimai. Iki šiol „Facebook“ niekada nepripažindavo, kad šalina susirašinėjimų duomenis – tiesiog patyliukais ištrindavo M.Zuckerbergo žinutes iš kitų vartotojų pokalbių. Kuomet „Facebook“ vadovams sukurtas specialus procesas savo žinučių trynimui, paprastiems vartotojams galimybė ištrinti savo žinutes iš susirašinėjimo su kitais žmonėmis nesuteikiama.

Oficialiose „Facebook“ naudojimo taisyklėse nenumatyta, kad bendrovė galėtų pati šalinti turinį iš vartotojų paskyrų, jeigu tas turinys neprieštarauja bendruomenės standartams, tad socialinio tinklo valdytojų veiksmai dėl to atrodo labai įtartini. Juos galima vertinti kaip bandymą pašalinti galimai nederamas žinutes. Ypač prisiminus tai, kad pačioje „Facebook“ vystymo pradžioje M.Zuckerbergas jį erzinusius vartotojus vadino „bukais šikniais“ (angl. dumb f**ks), be to, esama kaltinimų, kad 2004 metais jis buvo įsilaužęs į socialinio tinklo vartotojų privačias pašto dėžutes.

Tokia socialinio tinklo praktika išaiškėjo įmonei nelabai palankiu metu: šiuo metu ir JAV, ir ES institucijos teikia itin daug dėmesio „Facebook“ privatumo politikai ir vartotojų duomenų apsaugai. Visai neseniai „Facebook“ informavo, kad duomenų analizės bendrovė „Cambridge Analytica“ galėjo gauti iki 87 mln. vartotojų privačius paskyrų duomenis. Dėl to „Facebook“ imasi plataus masto platformos pakeitimų, kurie turėtų apsaugoti nuo tokių incidentų pasikartojimo ateityje, be to, žadama atlikti ligšiolinių feisbuko programėlių kūrėjų auditą. Po paskutinio panašaus masto privatumo reikalavimų sugriežtinimo programėlių kūrėjų auditas nebuvo vykdomas.

M.Zuckerbergas šią savaitę taip pat paskelbė, kad „piktybiniai veikėjai“ masiškai rinko feisbuko vartotojų telefonų numerius ir elektroninio pašto adresus, kurie gali būti pateikiami paskyros aprašyme. Dėl to buvo pakeistos duomenų prieinamumo galimybės – nei telefonų numerių, nei el.pašto adresų nuo šiol socialiniame tinkle automatiškai nebebus įmanoma sužinoti.

Bet taisyklių griežtinimas nereiškia, kad „Facebook“ kaip nors ribos naujų paslaugų kūrimą. „Vis dar kursime naujus produktus, tačiau prieš jų išleidimą susėsime ir bandysime sugalvoti visus įmanomus piktybinius būdus pasinaudoti tais produktais, ką blogo su jais gali padaryti piktybiniai veikėjai ir kaip galima būtų tas piktybines praktikas apriboti“, – sakė „Facebook“ technikos vadovas Mike'as Schroepferis.

Tuo pačiu „Facebook“ ribos skambučių ir trumpųjų žinučių istorijos rinkimą iš „Android“ sistemos, nes kai kuriuos vartotojus suerzino tai, jog jų paskyrose saugoma informacija ir apie tai, kam buvo skambinama ar su kuo susirašinėjama nesinaudojant jokiomis „Facebook“ sukurtomis technologijomis. Šiuo metu socialinis tinklas mažina renkamų duomenų apimtis ir trina senus, jau surinktus įrašus apie skambučius ir žinutes.

VIDEO: „Facebook“ skandalas: ką tinklas žino apie mus ir kam tai naudoja?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis