ES nori aiškiai žymėti dirbtinio intelekto sukurtą internetinį turinį

Europos Komisija nori, kad didžiosios interneto platformos aiškiai žymėtų dirbtinio intelekto sukurtą turinį – žodžius, vaizdus ir garso įrašus, pirmadienį sakė viena iš jos pirmininkės pavaduotojų.
Dirbtinis intelektas
Dirbtinis intelektas / 123RF.com nuotr.

Už skaidrumą atsakinga eurokomisarė Vera Jourova žurnalistams teigė, kad paprašė 44 įmonių ir organizacijų, pasirašiusių savanorišką bloko kovos su dezinformacija praktikos kodeksą, laikytis šios pakte numatytos sąlygos.

„Pasirašiusiosios šalys, kurios integruoja kuriantįjį dirbtinį intelektą į savo paslaugas, pavyzdžiui, „Microsoft“ „Bing Chat“ ir „Google“ „Bard“, turėtų numatyti būtinas apsaugos priemones, kad piktavaliai subjektai negalėtų pasinaudoti šiomis paslaugomis dezinformacijai kurti“, – sakė ji.

V.Jourova pridūrė, kad įmonės, „kurios teikia paslaugas, galinčias skleisti dirbtinio intelekto sukurtą dezinformaciją, savo ruožtu turėtų įdiegti technologiją tokiam turiniui atpažinti ir aiškiai jį nurodyti vartotojams“.

Bendrovės „Microsoft“ ir „Google“, kaip ir „TikTok“, „YouTube“ bei „Facebook“ savininkė „Meta“, laikosi šio praktikos kodekso.

Visgi praėjusį mėnesį iš jo pasitraukianti paskelbė „Twitter“, tokiu sprendimu sukėlusi didelį atgarsį. Nuo tada, kai šią bendrovę įsigijo milijardierius Elonas Muskas, ji atleido daugiau kaip 80 proc. darbuotojų ir atsisakė daugelio moderatorių, tikrinusių turinį dėl galimos dezinformacijos ir neigiamą poveikį turinčių žinučių.

Kodekso aspektai yra savanoriški, tačiau rugpjūčio 25 dieną įsigaliojus naujam Europos Sąjungos Skaitmeninių paslaugų aktui (DSA), jie bus įtvirtinti įstatymu.

Nuo praėjusių metų pabaigos, kai viešojoje erdvėje pasirodė pokalbių robotas „ChatGPT“, dirbtinio intelekto kuriamo turinio sparčiai daugėja.

Buvo sukurti tikroviški, bet suklastoti aukštosios mados pūkinę striukę vilkinčio popiežiaus Pranciškaus ir buvusio JAV prezidento Donaldo Trumpo suėmimo vaizdai.

Taip pat kaip ir „deepfake“ technologija sukurti Holivudo aktoriaus Tomo Cruise'o vaizdo įrašai bei muzikos kūriniai, skambantys beveik identiškai kaip popmuzikos žvaigždžių Drake'o ir „The Beatles“.

Pramonės stebėtojai tikisi, kad dirbtinis intelektas įsitvirtins interaktyvaus bendravimo su klientais telefonu ir kompiuteriu srityje, imituojant garsius aktorius filmuose ir reklamose, mokant kalbų ir kt.

V. Jourova teigė norinti, kad kodekso besilaikančios bendrovės nedelsiant įdiegtų dirbtinio intelekto ženklinimą, kad „normalus vartotojas aiškiai matytų, jog tai nėra tikrų žmonių sukurtas ir išvystytas tekstas ar vaizdas – kad kalba robotas“.

Europos Sąjunga šiuo metu rengia dirbtinio intelekto reguliavimo teisės akto projektą, kuriame bus numatyti konkretūs papildomi įpareigojimai, susiję su kuriančiu dirbtiniu intelektu, tačiau derybos tarp ES teisės aktų leidėjų ir bloko narių vyriausybių užsitęsė.

Pasak ES vidaus rinkos komisaro Thierry Bretono, jei įstatymą pavyks priimti iki šių metų pabaigos, jis įsigalios ne anksčiau kaip 2025-ųjų pabaigoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis