ES pradeda kurti palydovinį tinklą, kuris konkuruos su „Starlink“

Pirmadienį oficialiai pradėtas įgyvendinti pagrindinis Europos Sąjungos palydovų tinklo projektas – Bendrija pasirašė koncesijos sutartį su Europos konsorciumu dėl saugios kosminės ryšių sistemos kūrimo.
YASUYOSHI CHIBA / AFP
YASUYOSHI CHIBA / AFP

Projektu „Iris²“, kuriuo numatoma sukurti beveik 300 palydovų tinklą, siekiama konkuruoti su JAV palydovinio interneto paslaugų teikėjais, tokiais kaip Elono Musko „Starlink“ ir „Amazon“ projektas „Kuiper“.

„Šis pažangiausias žvaigždynas apsaugos mūsų svarbiausias infrastruktūras, sujungs atokiausias vietoves ir padidins Europos strateginį savarankiškumą“, – sakė Europos Komisijos pirmininkės pavaduotoja Henna Virkkunen.

Viešojo ir privačiojo sektorių partnerystės būdu sukurta sistema bus skirta tiek valdžios institucijoms, tiek ir privatiems klientams.

Numatomas 10,6 mlrd. eurų biudžetas – „Iris²“ leis užtikrinti saugų ryšį kariniais, gynybos ir diplomatiniais tikslais.

Pirmadienį ES pasirašė 12 metų trukmės projekto įgyvendinimo koncesiją su „SpaceRISE“ – Prancūzijos „Eutelsat“, Ispanijos „Hispasat“ ir Liuksemburgo SES vadovaujamu konsorciumu. Kiti partneriai yra OHB, „Airbus Defence and Space“, „Telespazio“, „Deutsche Telekom“, „Orange“ ir „Hisdesat“.

ES gynybos ir kosmoso komisaras Andrius Kubilius pasveikino sutarties pasirašymą kaip „stipresnės, labiau susietos bei atsparesnės Europos vizijos“ pradžią.

„Iris²" rodo Europos Sąjungos ryžtą ir įsipareigojimą stiprinti Europos kosmoso pasaulinę poziciją tiek saugumo, tiek ir konkurencingumo požiūriu, o tai naudinga mūsų vyriausybėms, įmonėms ir piliečiams“, – sakė A. Kubilius.

Daugiau kaip pusę projekto biudžeto padengs ES, 4,1 mlrd. eurų – privatus kapitalas, 550 mln. eurų – Europos kosmoso agentūra.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis