Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

ES stoja akistaton su socialiniais tinklais: siūlo neleisti gauti pajamų iš dezinformacijos

Europos Sąjunga ketvirtadienį pristatė atnaujintas taisykles, kuriomis sieks griežčiau kovoti su dezinformacija, skleidžiama „Facebook“, „Google“, „Twitter“ ir kitose socialiniuose tinkluose.
Melagiena
Melagiena / 123RF.com nuotr.

Nauja 2018 metais įvesto praktikos kodekso versija skirta paskatinti platformas sparčiau ir sistemingiau šalinti melagingą reklamą, bausti dezinformaciją skleidžiančias paskyras ir nuodugniau tikrinti faktus publikacijose.

Kodeksas, su kuriuo prieš pristatymą susipažino naujienų agentūra AFP, išlieka savanoriškas.

Tačiau pareigūnai tikisi, kad kodeksu vadovausis apie 30 organizacijų, tarp jų – kai kurios didžiausios socialinės žiniasklaidos bendrovės, tokios kaip „Facebook“ patronuojančioji bendrovė „Meta“, „Twitter“, „Microsoft“ ir „TikTok“, taip pat stambios reklamos korporacijos.

Visos jos prisidėjo rengiant atnaujintą kodeksą kartu su faktų tikrinimo ir žiniasklaidos priežiūros organizacijomis, tokiomis kaip „Žurnalistai be sienų“ (RSF).

Ketvirtadienį kodeksą turi pristatyti Europos Komisijos pirmininkės pavaduotoja vertybių ir skaidrumo klausimais Vera Jourova ir vidaus rinkos eurokomisaras Thierry Bretonas.

Naujasis taisyklių rinkinys apima apie 40 įsipareigojimų – maždaug dvigubai daugiau nei ankstesnėje versijoje – taip pat kriterijus, leidžiančius įvertinti, kaip šių įsipareigojimų laikomasi.

Ankstesnis tekstas buvo grindžiamas savireguliacija, o naujasis įpareigoja didžiausias platformas – tas, kurios ES turi ne mažiau kaip 45 mln. vartotojų – laikytis teisiškai privalomų priemonių, nustatytų bloko Skaitmeninių paslaugų akte (DSA).

Iki galo dar nepatvirtintas DSA reikalauja, kad stambios interneto bendrovės mažintų su dezinformacija susijusią riziką. Antraip bendrovėms grėstų baudos, galinčios siekti net iki 6 proc. jų pasaulinės apyvartos.

Įsipareigodamos vadovautis kodeksu, tokios įmonėms galėtų parodyti, kad imasi DSA reikalaujamų „rizikos mažinimo“ priemonių.

Viena pagrindinių kodekso naujovių – ketinimas neleisti reklamos platformoms gauti pajamų iš skelbimų, publikuojamų dezinformaciją skleidžiančiose svetainėse.

„Platformos neturėtų gauti nė vieno euro iš dezinformacijos skleidimo“, – nurodė Th.Bretonas.

„Nuo „Brexito“ iki Rusijos karo Ukrainoje: pastaraisiais metais gerai žinomi socialiniai tinklai leido nevaržomai skleisti dezinformaciją ir destabilizacijos strategijas, net iš to pelnydamiesi“, – pridūrė eurokomisaras.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos