EVA per kelias savaites priims sprendimą dėl „Pfizer“ geriamojo preparato nuo COVID-19

Europos Sąjungos farmacijos priežiūros tarnyba pirmadienį pareiškė, kad per kelias savaites gali priimti sprendimą, ar leisti naudoti bendrovės „Pfizer“ sukurtą geriamąjį vaistą nuo COVID-19.
„Paxlovid“
„Paxlovid“ / Scanpix/imago images/Martin Wagner

JAV farmacijos milžinė pateikė oficialų prašymą patvirtinti jos sukurtą geriamąjį preparatą nuo koronaviruso.

Gruodį Europos vaistų agentūra (EVA) leido ES valstybėms narėms pačioms spręsti, ar leisti ekstremalios padėties sąlygomis naudoti „Pfizer“ sukurtą geriamąjį vaistą nuo COVID-19 „Paxlovid“.

Tačiau dabar Amsterdame įsikūrusi EVA pareiškė pradėjusi vertinti „Pfizer“ prašymą uždegti žalią šviesą naudoti „Paxlovid“ visoje 27 valstybių Bendrijoje.

„EVA per trumpesnį terminą įvertins „Paxlovid“ naudą ir riziką ir po kelių savaičių gali pateikti savo nuomonę“, – nurodė tarnyba išplatintame pareiškime.

Jame priduriama, kad vertinimo terminas priklausys nuo to, ar „Pfizer“ duomenys bus „pakankamai patikimi“.

EVA šiuo metu taip pat vertina „Pfizer“ konkurentės „Merck“ pateiktą analogišką prašymą patvirtinti jos sukurtą geriamąjį vaistą nuo COVID-19.

Jungtinės Valstijos gruodį leido naudoti tiek „Pfizer“, tiek „Merck“ sukurtus preparatus.

Abu preparatai buvo giriami kaip potencialus proveržis kovoje su COVID-19, tyrimams parodžius, kad jie sumažina į rizikos grupę patenkančių žmonių hospitalizacijos ir mirties riziką.

Šie vaistai yra tabletės formos, todėl lengviau prieinami nei kiti COVID-19 gydyti skirti preparatai, lašinami į veną arba leidžiami injekcijomis.

„Pfizer“ vaistas „Paxlovid“ yra naujos molekulės – PF-07321332 – ir ŽIV antivirusinio vaisto ritonaviro derinys. Tai dvi tabletės, kurias reikia išgerti penkių dienų intervalu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis