Naujai senas lėktuvas. Taip būtų galima apibūdinti „F-15“. Pirmą kartą į orą pakilo dar 1972 metais, tačiau elitinis dominavimo ore lėktuvas buvo ne kartą atnaujintas, pritaikomas besikeičiančiai situacijai. Šiandien oro pajėgose dominuoja prieš 4 dešimtmečius sukurtos „C“ ir „E“ modifikacijos. „EX“ keis seniausią „C“ versiją.
Kol kas JAV gavusios vos 2 iš suplanuotų įsigyti 144 orlaivių, o ir jie į tarnybą pristatyti vos prieš 6 mėnesius. Visiems smalsu, kokie lėktuvų skirtumai.
Didžiausias pasikeitimas valdymo srityje. Senieji lėktuvai buvo valdomi piloto veiksmais perduodamais hidromechaninėmis jungtimis. O „EX“ versijoje naikintuvas vykdo piloto įvestas komandas, nes viskuo rūpinasi kompiuteris.
Kompiuterizacija įsiliejo ne tik į kontrolę. Išbandoma naujos kartos EPAWS sistema, leidžianti suprasti supančią elektroninę aplinką. Iki tol tik elektroniniai kovai parengti lėktuvai galėjo dalyvauti elektroninių signalų kovoje (jamming). Geriau surenkami elektroniniai signalai leis identifikuoti galimas pavojingas zonas. Pavyzdžiui, kur veikia aktyvi priešlėktuvinė gynyba iki įsijungiant nutaikančiam radarui.
Po šių testų abu naikintuvai grįš į nuolatinę dislokacijos vietą tolesniems bandymams. Didžiausias dėmesys skiriamas naujos ginkluotės integravimui. Ankstesni „F-15“ buvo skirti tik kovai prieš kitus lėktuvus. Naujieji turės platesnį užduočių sąrašą.
JAV sparčiai pereinant prie 5-os kartos naikintuvų, kurie geriausias savybes demonstruoja gabendami paslėptą ginkluotę vidiniuose skyriuose, kyla našumo problemų. Jie su savimi gali pasiimti mažesnį kiekį amunicijos.
„EX“ nesislėps nuo priešo. Ginkluotė bus kabinama po sparnais, todėl gebės gabenti net iki 5 kartų didesnį svorį. Kaip tikri darbiniai arkliai ne tik vaikys priešus ore, bet ir kels grėsmę įsitaisiusiems giliai po žeme. Dabar bandoma nauja 2,3 tonos svorio „GBU 72“ bunkerių naikinimo bomba. Šiuo metu nėra žinoma, ar bus bandoma tikslaus nutaikymo bombą pritaikyti prie kitų lėktuvų sistemų, ar jas galės naudoti išskirtinai „F-15“.