F-15 paleido rekordinį šūvį oras-oras raketa: iki šiol naikintuvai tokių tolimų taikinių nenaikino

JAV Karinės oro pajėgos paskelbė, kad „McDonnell Douglas F-15 Eagle“ pratybų metu atliko ilgiausią sėkmingą šūvį oras-oras raketa. Tačiau rekordo skaičiai dar nėra paskelbti, todėl sunku įvertinti šį pasiekimą.
Naikintuvas F-15C
Naikintuvas F-15C / commons.wikimedia.org

F-15C pratybose Floridoje sunaikino droną-taikinį BQM-167 per rekordiškai ilgą atstumą. Naikintuvas paleido AIM-120 AMRAAM raketą – šie ginklai naudojami plačiai ne tik JAV, bet ir jos sąjungininkų pajėgose. Gaila, kad nepaskelbtas šūvio nuotolis, kaip rašo Popularmechanics.com, tačiau žinoma, kad JAV oro pajėgos stengiasi ilginti savo ginklų veikimo ribas.

Jei tavo ginklai pasiekia daugiau nei priešo, tai tas priešas neatrodys toks baisus. Turėdamas ilgesnę lazdą gali smūgiuoti ir tuo pačiu išvengti trumpesnės lazdos smūgių. Priklausomai nuo modifikacijos, AIM-120 veikia 55-160 km atstumu.

Kodėl rekordiniai duomenys nėra skelbiami? Nes tai – karinė paslaptis. Amerikietiškų ginklų galimybių ribos labai rūpi Kinijai ir Rusijai. Jas, žinoma, įmanoma apskaičiuoti ar sužinoti kitais keliais. Bet JAV tikrai neketina jų pateikti ant lėkštutės.

Įdomu ir tai, kad rekordas buvo pasiektas ne tokia jau jauna technika. F-15 pirmam skrydžiui pakilo 1972 metais ir tarnauja nuo 1976-ųjų. Rekordinį šūvį paleido F-15C – šios modifikacijos naikintuvai gaminami nuo 1978 metų. Žinoma, jie ne kartą buvo atnaujinti ir tobulinti.

Per kelis dešimtmečius ne kartą tobulinta ir AIM-120 raketa – ji gaminama nuo 1991 metų. Didžiausias jos privalumas – aktyvi valdymo radaru sistema. Ji veikia bet kokiomis oro sąlygomis, dieną ir naktį. Didžiausias trūkumas, tikriausiai, yra kaina – toliausiai nuskriejanti AIM-120D kainuoja daugiau nei milijoną dolerių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis