„Facebook“ būsenos atnaujinimai leidžia atskirti, kas yra narcizai ar neurotikai

Brunelio universiteto (Londone) tyrėjai išanalizavo 555 apklausas, atliktas „Facebook“ vartotojų, ir nustatė, kad apie kai kuriuos asmenybių tipus, tokius kaip neurotikai, ekstravertai ar narcizai, galima nuspręsti iš jų būsenos atnaujinimų, rašo Independent.co.uk.
„Facebook“ logotipas
„Facebook“ logotipas / Scanpix nuotr.

Ekstravertai dažniausiai skelbdavo apie socialinius įvykius ir dauguma jų naudojo socialinį tinklą komunikacijai.

Narcizai, lyginant su kontroline grupe, dažniau pasakodavo apie savo dietą, sportą ir pabrėždavo išvaizdą.

Neurotiški žmonės buvo labiau linkę skelbti asmeninius būsenos atnaujinimus – informaciją apie santykius ar draugystes. Tyrėjai mano, kad tokio pobūdžio informacija dažniausiai viešinama siekiant sulaukti kitų pripažinimo.

Priešingai neurotikams, žmonės, kuriuos galima pavadinti linkusiais į atvirumą, neskelbė asmeninės informacijos, o dažniau pranešdavo apie įvykius, renginius, tyrimus arba savo politines pažiūras.

Taip pat skaitykite: Ką „Facebook“ profilis pasako apie jūsų asmenybę?

Tyrėjai taip pat nustatė, kad sąžiningiems priskirti žmonės daugiausia rašė apie savo vaikus. Anot Brunelio universiteto mokslininkų, tokie atnaujinimai gali byloti apie netiesioginį konkurencinį auklėjimą.

Pasižymintys menka saviverte dažniau skelbdavo apie savo romantiškus partnerius, tačiau, skirtingai nei neurotikai, būsenos atnaujinimais nesiekė sulaukti patvirtinimo.

Tyrime daroma prielaida, kad apie santykius skelbta tomis dienomis, kuomet žmonės jaučiasi nesaugūs, o tokius būsenos atnaujinimus galima interpretuoti kaip netiesioginį santykių reikalavimą.

Narcizai, lyginant su kontroline grupe, dažniau pasakodavo apie savo dietą, sportą ir pabrėždavo išvaizdą.

Tiesa, tyrėjai atkreipė dėmesį, kad rezultatus gali riboti tai, jog informacija buvo rinkta iš savanorių „Facebook“ narių. Esą informacija apie individus su narciziškais asmenybės bruožais galėjo būti iškreipta todėl, kad šie galėjo netiksliai pranešti, kiek „Patinka“ paspaudimų ar komentarų sulaukdavo.  

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis