„Facebook“ siekia tapti ne vien naudotojų bendravimo, o ir prekių bei paslaugų pirkimo ir pardavimo platforma. Tad socialinis tinklas nori gauti prieigą prie duomenų apie klientų atsiskaitymus kortelėmis ir apie lėšų likučius jų einamosiose sąskaitose, kad galėtų kurti naujas paslaugas, pareiškė leidinio šaltiniai.
Be to, „Facebook“ domina duomenys apie tai, kur naudotojai atsiskaito už pirkinius banko kortelėmis.
Pasak šaltinių, per pastaruosius metus „Facebook“ kreipėsi į „Citibank“, „JPMorgan Chase“, „Wells Fargo“ ir „U.S. Bancorp“ ir jiems pasiūlė aptarti galimus variantus, kuriuos socialinis tinklas bankų klientams galėtų pasiūlyti „Facebook Messenger“ platformoje.
Be kita ko, buvo svarstyta galimybė, kad „Facebook Messenger“ būtų pateikiama informacija apie pinigų likutį naudotojo einamojoje sąskaitoje jo banke.
Tačiau derybos su „Facebook“ stringa – visų pirma dėl banko duomenų konfidencialumo, pažymėjo šaltiniai. Vienas iš stambių JAV bankų būtent dėl šios priežasties atsisakė dalyvauti šiose derybose.
Turėdama papildomos informacijos apie klientus, „Facebook“ galėtų sukurti paslaugas, kurios naudotojus priverstų daugiau laiko praleisti programėlėje „Messenger“. Tai, įmonės nuomone, padėtų padidinti naudotojų aktyvumą, o būtent tai yra pagrindinis sėkmingos jos verslo plėtros veiksnys.
Praėjusį mėnesį „Facebook“ paskelbė, kad verslo augimo tempas ėmė lėtėti, ir įmonės kapitalizacija per vieną dieną sumažėjo daugiau kaip 120 mlrd. JAV dolerių.
Šaltinių duomenimis, derybose su bankais „Facebook“ pabrėžia, jog naudotojų finansinių duomenų neketina naudoti reklamos tikslais ir nesidalys jais su trečiosiomis šalimis.
Bankai patiria vis didesnį spaudimą ir jaučia būtinybę kurti partnerystę su stambiomis interneto platformomis, kurios turi prieigą prie milijardų naudotojų, rašo „The Wall Street Journal“.
Vis tik jie stengiasi naudotojus išlaikyti savo atsiskaitymo programėlėse ir nenori šios srities kontrolės perduoti pašalinėms platformoms.
Šaltinių duomenimis, „Google“ ir „Amazon.com“ bankams taip pat siūlė dalytis klientų finansiniais duomenimis, kad naudotojams tokiose platformose kaip „Google Assistant“ ir „Alexa“ būtų galima pasiūlyti pagrindines bankines paslaugas.
„Kaip ir daugelis kitų interneto bendrovių, su finansų įstaigomis reguliariai deramės dėl to, kaip galėtume pagerinti klientų galimybes prekybos srityje. – pareiškė „Facebook“ atstovė spaudai Elisabeth Diana. – Dedant šias pastangas, svarbiausia yra išsaugoti naudotojų duomenų saugumą.“