Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2021 10 28 /2021 10 29

„Facebook“ keičia savo pavadinimą

„Facebook“ vadovas Markas Zuckerbergas ketvirtadienį paskelbė, kad didžiausią pasaulyje socialinį tinklą valdanti bendrovė, pastaruoju metu sulaukusi daug kritikos, persivadino „Meta“, siekdama atspindėti savo vystymosi tolesnę kryptį.
Markas Zuckerbergas paskelbė, kaip bus pervadinta įmonė „Facebook“
Markas Zuckerbergas paskelbė, kaip bus pervadinta įmonė „Facebook“ / „Scanpix“/AP nuotr.

Socialinių tinklų milžinė, kuri iki šiol vadinosi „Facebook Inc“, stengiasi išbristi iš vienos giliausių krizių per savo gyvavimą ir susitelkti į savo ambicijas kurti „metavisatą“ – virtualiosios realybės internetą, kuriam bendrovė prognozuoja didelę ateitį.

Patys socialiniai tinklai „Facebook“, „Instagram“ ir „WhatsApp“ savo pavadinimus toliau išlaikys.

„Dėdami pastangas spręsti socialinius klausimus ir gyvendami uždarose platformose daug pasimokėme, tad dabar laikas paimti viską, ko išmokome, ir padėti kurti naują skyrių“, – per kasmetinę vystytojų konferenciją sakė M.Zuckerbergas.

„Didžiuodamasis pranešu, kad nuo šiandien mūsų bendrovė yra „Meta“. Mūsų misija išlieka ta pati – toliau telkti žmones; mūsų programėlės ir jų prekės ženklai nesikeičia“, – pridūrė jis.

„Facebook“ kritikai praeitą savaitę susitelkė į nutekintą informaciją apie bendrovės planus keisti pavadinimą. Anot jų, socialinių tinklų milžinė tokiu būdu tesiekia nukreipti dėmesį nuo pastarojo meto skandalų.

Aktyvistų grupė „The Real Facebook Oversight Board“ („Tikroji „Facebook“ priežiūros taryba“) perspėjo, kad kai kurios stambios bendrovės, pavyzdžiui, naftos ir tabako milžinės, savo pavadinimu keisdavo, kad „nukreiptų dėmesį“ nuo savo problemų.

„Facebook“ galvoja, kad pavadinimo pakeitimas gali padėti jiems pakeisti temą“, – praeitą savaitę rašė ši grupė ir pridūrė, kad „tikroji problema“ yra priežiūros ir reguliavimo poreikis.

„Facebook“ neseniai paskelbė planus Europos Sąjungoje nusamdyti 10 tūkst. darbuotojų, turinčių padėti kurti „metavisatos“ projektą, karštai palaikomą M.Zuckerbergo.

Krizės padėtis

Naujausia krizė socialinių tinklų milžinę apėmė, kai „Facebook“ buvusi darbuotoja Frances Haugen nutekino pluoštą vidaus tyrimų, rodančių, kad bendrovės vadovybei buvo žinoma apie jos platformų potencialią žalą vartotojams. Kilus šiam skandalui, Jungtinėse Valstijose vėl pasigirdo raginimų stiprinti šio sektoriaus priežiūrą.

Didelės krizės „Facebook“ sukrėsdavo ir anksčiau, bet naujausia galimybė pažvelgti į šios uždaros bendrovės darbo užkulisius suteikė peno daugeliui kritikos straipsnių ir JAV įstatymų leidėjų raginimams griežčiau prižiūrėti socialinius tinklus.

„Geranoriška kritika padeda mums tapti geresniems, bet mano požiūris toks, kad matome koordinuotas pastangas selektyviai naudotis nutekintais dokumentais klaidinamam mūsų bendrovės vaizdui piešti“, – pirmadienį sakė M.Zuckerbergas.

Dienraštis „The Washington Post“ praeitą mėnesį kėlė prielaidą, kad „Facebook“ pastarojo meto dėmesys metavisatos projektui yra „dalis platesnių pastangų reabilituoti bendrovės reputaciją politikos formuotojų atžvilgiu ir iš naujo nustatyti „Facebook“ poziciją, siekiant formuoti naujos bangos interneto technologijas“.

Interneto milžinė „Google“ 2015 metais restruktūrizavosi ir persivadino „Alphabet“, bet jos interneto paieškos ir reklamos platforma išlaikė ankstesnį pavadinimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais