R.Sandleris prognozuoja, kad „Facebook Coin“ iki 2021 metų sugebės generuoti iki 19 mlrd. dolerių papildomų pajamų. Konservatyviausiu vertinimu naujos kriptovaliutos nauda socialiniam tinklui bus 3 mlrd. dolerių.
„Vien šio pajamų srauto sukūrimas keičia mūsų požiūrį į „Facebook“ akcijų vertę“, – rašė analitikas.
Jo teigimu, feisbuko kriptovaliutos paskirtis yra tarptautiniai mokėjimai. Virtualių piniginių vienetų vertė bus susieta su tradicinių valiutų verte, ją bus galima naudoti per „Messenger“ susirašinėjimų programėlę. Oficialiai „Facebook“ atstovai analitiko pareiškimų nekomentuoja.
Vertės svyravimai iki šiol buvo viena didžiausių kliūčių, apsunkinusių visuotinį „Bitcoin“ ir kitų kriptovaliutų naudojimą kasdienėms mokėjimų reikmėms. Tačiau „Facebook“ kriptovaliuta turėtų būti stabilios vertės, todėl kriptovaliutų spekuliantams ji nebus patraukli: šios valiutos vienetų kaina bus fiksuota ir susieta su realia valiuta (greičiausiai – JAV doleriais).
Dabartinis reklamomis grindžiamas „Facebook“ verslo modelis pastaraisiais metais yra kritikuojamas vartotojų, politikų ir reklamos užsakovų. Įmonės akcijų vertė dėl keleto pagarsėjusių skandalų – tokių, kaip susijusio su „Cambridge Analytica“, – buvo smarkiai smukusi. Per visus 2018 metus įmonės akcijų vertė smuko nuo maždaug 180 iki 134 JAV dolerių už akciją.
Veikla mokėjimų srityje galėtų padėti „Facebook“ išgyventi tuo atveju, jeigu investuotojai staiga nusigręžtų nuo šios įmonės. Kokios nors kriptovaliutos formos naudojimas galėtų tapti nauja pajamų gavimo galimybe – kažkuo, ko „labai smarkiai trūksta kompanijos naratyve šiame etape“, – rašė analitikas.
„Bet koks bandymas sukurti pajamų srautą ne iš reklamos srities, ypač jei šios pajamos nėra žalingos vartotojų privatumui, veikiausiai bus palankiai priimtas „Facebook“ akcininkų“, – tvirtino R.Sandleris.
„Barclays“ pajamų iš kriptovaliutos prognozę grindė „Google“ skaitmeninio platinimo paslaugos „Google Play“ duomenimis. Iš šios „Android“ programėlių parduotuvės „Google“ gauna vidutiniškai po 6 dolerius pajamų per metus. Prognozuojant, kad 2021 metais „Facebook“ turės apie 3 mlrd. vartotojų, „Barclays“ numatė panašias pajamas iš vieno vartotojo.
Anot R.Sandlerio, sukūrus „Facebook“ kriptovaliutą, socialiniame tinkle galėtų atsirasti daugiau papildomai apmokamo turinio, vis daugiau įmonių užmegztų strategines partnerystes su „Facebook“.
Ambicijos teikti mokėjimo paslaugas – ne naujiena
R.Sandleris nurodo, kad „Facebook“ pirmą kartą ambicijas žengti į mokėjimų rinką pademonstravo dar beveik prieš dešimtį. 2010 metais socialinio tinklo kūrėjai pasiūlė virtualią valiutą „Facebook credit“, kuri veikė panašiai, kaip ir šiuolaikinės kriptovaliutos.
Vartotojai šių virtualių pinigų galėjo įsigyti už savo nacionalinę valiutą, o paskui tokiais piniginiais vienetais atsiskaitinėti už pirkinius programėlių viduje. „Facebook“ atsiskaitymus už šiuos kreditus priiminėjo iš kreditinių arba debetinių kortelių, vieno kredito vertė buvo apie 10 centų.
Bet anuokart, R.Sandlerio teigimu, bėda buvo ta, kad valiutų mainų kaina krito ant „Facebook“ pečių, o tai neigiamai veikė verslo pelningumą, ypač kai buvo atliekami dideli kiekiai mažos vertės atsiskaitymų.
Nuo to laiko subrendo ir socialinis tinklas, ir kriptovaliutos. Dabar feisbuko vartotojų kiekis yra nepalyginamai didesnis, be to, turima ir papildomų paslaugų, tokių kaip „WhatsApp“ ir „Instagram“, per kurias taip pat galima platinti turinį.
„Mūsų turimais duomenimis, pati pirmoji „Facebook Coin“ versija gali būti vienos paskirties piniginis vienetas, skirtas mikromokėjimams ir tiesioginiams atsiskaitymams tarp vartotojų vienos valstybės viduje, labai panašiai, kaip veikė pirmieji „Facebook“ kreditai“, – teigė analitikas.
Bet jeigu kriptovaliutos projektas bus vystomas sėkmingai, R.Sandleris nemato priežasčių, kodėl šie virtualūs pinigai negalėtų būti naudojami ir paskoloms, piniginėms perlaidoms ar fiziniams atsiskaitymams.