„Manau, kad dabar daugelis kitų šalių žiūri į Kiniją... ir sako: „Atrodo, kad šis modelis gali suveikti. Gal jis suteiktų mūsų vyriausybei daugiau kontrolės?“, – sakė M.Zuckerbergas per virtualią diskusiją su vidaus rinkos eurokomisaru Thierry Bretonu.
Pagal Pekino modelį, „valdant visuomenę visiškai nereikia laikytis žmogaus teisių“, pridūrė jis.
„Tiesiog manau, kad tai labai pavojinga, ir nerimauju dėl tokio modelio paplitimo kitose šalyse“, – sakė M.Zuckerbergas.
„Manau, kad geriausias priešnuodis – aiški reguliavimo sistema, kuri atsirastų demokratinėse Vakarų šalyse ir galėtų tapti standartu visame pasaulyje“, – teigė „Facebook“ vadovas.
„Kai Europa nustato politiką, ji dažnai tampa standartu visame pasaulyje“, – pareiškė jis, turėdamas omenyje ES Bendrąjį duomenų apsaugos reglamentą (GDPR), kopijuojamą ir kituose pasaulio regionuose.
Th.Bretonas, vienas aukščiausio rango ES pareigūnų, atsakingų už technologijų politiką, savo ruožtu paragino „Facebook“ bei kitas stambias IT kompanijas savo veikloje vadovautis tam tikromis vertybėmis.
Norint užtikrinti teisingą reguliavimą, „būtina turėti aiškias vertybes, o Europoje mes turime šias vertybes“, pabrėžė eurokomisaras. Jis užsiminė, kad „Facebook“ kartais reikėtų dėti daugiau pastangų, ypač kontroliuojant neteisėtą turinį ar sąžiningai mokant mokesčius.
Lobizmo kampanija
„Nepaprastai svarbu [suprasti], kad jei esate generalinis direktorius, galiausiai esate žmogus, kuriam tenka visa atsakomybė“, – pažymėjo Th.Bretonas.
„Generalinio direktoriaus užduotis – išklausyti visus ir tada priimti sprendimą. Galų gale atsakingas bus Markas ir niekas kitas.“
Tokia diskusija buvo surengta, „Facebook“ pradėjus Europoje lobistinę kampaniją.
Europos Komisija ruošiasi parengti Skaitmeninių paslaugų direktyvą – svarbų ES teisės aktą, kuriuo siekiama pažaboti JAV stambiųjų IT bendrovių galias.
Šis įstatymas apimtų visus skaitmeninio pasaulio aspektus, įskaitant kovą su neapykantą kurstančia kalba, vartotojų duomenų apsaugą ir pastangas neleisti milžinėms piktnaudžiauti dominuojama padėtimi rinkoje.
Tuo metu Silicio slėnio bendrovės rengia įnirtingą lobistinę kontrataką, siekdamos apriboti tokią iniciatyvą.
Savo dabartiniu pavidalu ruošiamas ES įstatymas gali priversti „Facebook“, „Google“, „Amazon“ ar „Apple“ suskaidyti savo verslą, suteikti konkurentams prieigą prie savo duomenų ir veikti labiau kaip komunalinių paslaugų įmonės, o ne pelno siekiančio novatorės.
Įstatymas taip pat užkrautų didelėms bendrovėms atsakomybę už nelegalų turinį, pavyzdžiui, neapykantos kupiną kalbą ar piratinę muziką. Tokiu būdu būtų atsisakyta „nesikišimo“ politikos, kuri, įstatymų leidėjų nuomone, leido interneto revoliucijai netrikdomai vystytis.